معاون استاندار اردبیل :

مرکز کنترل ترافیک در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری پانا:معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: در سال آینده با همکاری و مشارکت پلیس راهور و شهرداری اردبیل مرکز کنترل ترافیک اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۸۹۸۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید کمال‌الدین میر جعفریان در جلسه شورای ترافیک استان اردبیل گفت: با توجه به نزدیکی ایام تعطیلات نوروزی و مشکلات احتمالی در بحث کنترل و نظارت بیشتر بر ترافیک شهری و تسهیل عبور و مرور به نظر می‌رسد بایستی به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم تا با ساماندهی تقاطع‌ها و اجرای برنامه جامع ترافیکی بتوانیم در عبور و مرور بهتر هموطنان و مسافران در سطح شهر حرکت‌های رضایت‌بخشی را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: در این زمینه کارهای نرم‌افزاری در دستور کار قرار گرفته و در کنار آن سال آینده سعی می‌کنیم تا مرکز کنترل ترافیک اردبیل با همکاری پلیس راهور و شهرداری اردبیل با استفاده از آخرین تکنولوژی‌ها و ارزیابی‌های انجام شده راه‌اندازی شده و فعالیت کنند.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت احداث پارکینگ‌های محلی و منطقه‌ای را با مشارکت بخش خصوصی یادآور شد و افزود: در این زمینه احداث پارکینگ‌های اجتماعی در محلات در دستور کار شورا و شهرداری اردبیل قرار گرفته تا در محلات معضل ترافیک برطرف شود.

میر جعفریان در مورد خودروهای فرسوده و اجرای طرح منظم در این رابطه نیز گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها تاکنون 23 هزار خودرو در استان اردبیل که در وضعیت فرسوده و از رده خارج شده قرار گرفته بودند اسقاط شده و جلوی فعالیت آنها گرفته شده است.

وی سیاست دولت را در سال آینده ادامه این روند و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به تاثیرگذاری این امر در روان‌سازی ترافیک و مدیریت سوخت سعی بر این است تا طرح اسقاط خودروهای فرسوده جزو دستور کارهای اصلی و ضروری قرار گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل از شهرداری و شورای شهر اردبیل خواست تا در تهیه و ارائه طرح جامع مدیریت ترافیک و کنترل شایسته در این زمینه اقدامات جدی و اساسی را انجام دهد و از سال آینده در قالب برنامه‌های میان مدت، کوتاه مدت و بلند مدت بتوانیم مشکلات ترافیکی را برطرف کنیم.

میر جعفریان با اشاره به از کار افتادن بعضی تایمرهای سر چهارراه‌ها در شهر اردبیل تصریح کرد: قرار است به صورت الکترونیکی این تایمرها با توجه به وضعیت ترافیکی فعال شوند که تا عید به نظر می‌رسد این بحث به یک جمع‌بندی نهایی برسد.

وی پلیس راهور را مکلف کرد تا با کار کارشناسی نسبت به اصلاح زمان تایمرها و کاهش آن از 140 و یا 160 ثانیه به مدت زمان کوتاه اقدام کرده و در این زمینه با دقت نظر بیشتر برنامه‌ریزی‌ها انجام شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود سرعت‌گیرهای متعدد در شهر سطح اردبیل ادامه داد: شهرداری و پلیس راهور در قالب گروه کارشناسی باید نسبت به اصلاح و یا برچیدن سرعت‌گیرهای بسیار زیاد در اردبیل اقدام کند که امیدواریم تا پایان سال این کار به شکل عملی صورت گیرد.

میر جعفریان بیان داشت: به جای احداث سرعت‌گیر باید به کارهای فرهنگی و آگاه‌سازی مردم از طریق رسانه‌های مختلف به ویژه صدا و سیما اقدام کنیم که در این زمینه به نظر می‌رسد از اقدامات فیزیکی در مهار سرعت‌ها باید کاسته شود.

وی ایجاد هر‌گونه سرعت‌گیر در شهر اردبیل و سایر شهرستان‌ها اعم از درون شهر و برون شهری با مصوبه شورای ترافیک باشد تا جلوی اقدامات خودسرانه در این زمینه گرفته شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود طرح مصوبات شورای ترافیک شهرستان‌ها را در جلسات شورای ترافیکی استان ضروری بیان کرد و گفت: ما در این زمینه از شورای ترافیک شهرستان‌ها خواسته‌ایم تا موارد مورد نیاز برای تصمیم‌گیری را به شورای ترافیک استان ارجاع دهند تا در این زمینه تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار