ظرفیت ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزایش می یابد

خبرگزاری پانا: مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت : با لغو تحریم ها ظرفیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۱۸۹۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمد حسین داجمر افزود : کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در شرایطی بزرگترین وبرترین شرکت حمل و نقلی کشور است که با بیشترین و شدیدترین تحریم ها در این مدت مواجه بوده اما توانسته است ناوگان ملی کشتیرانی را حفظ کند و توسعه دهد.
وی درباره برنامه های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به منظور بازگشت به بازارهای بین المللی پس از لغو تحریم ها گفت : امیدواریم در مرحله دوم مذاکرات مسئله لغو یا سبک شدن تحریم های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در توافقات مطرح شود چرا که ظلم و اتهامات زیادی در دوره های تحریم ها به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران وارد شد که هیچ وقت صحت نداشت و اثبات هم نشد.

محمد حسین داجمر تاکید کرد : البته کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با طرح دعوی به دادگاه اروپا توانست حکم بر لغو آنها بگیرد اما دوباره با تصمیم های سیاسی تحریم های جدیدی وضع شد.
وی اظهار داشت : امیدواریم در دور دوم ، مذاکرات سیاسی به سمت و سوی پیش برود که در زمینه های حمل و نقلی و تجاری و کشتیرانی برقراری مجدد ارتباط فراهم شود گرچه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران هم اینک نیز در حال استفاده از ظرفیت های قابل توجه خود است اما با برقراری ارتباط برای توسعه ظرفیت های ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام خواهد شد.

داجمر گفت : کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به رغم شش سال تحریم های شدید دولت های غربی ، بزرگترین رسالت خود در بخش حمل و نقل محمولات در کشور را به خوبی حفظ کرده است و در حال انجام دارد.


* کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اول شد

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تازه ترین رتبه بندی شرکتهای برتر ایران و در بین 500 شرکت بزرگ کشور ،حائز رتبه اول شد.

در همایش شرکتهای برتر ایران( شانزدهمین سال رتبه بندی IMI-100 ) ، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بین 500 شرکت بزرگ ایران در سال مالی 91 و در گروه حمل و نقل حائز رتبه اول شد و لوح تقدیری نیز از سوی وزیر صنعت،معدن تجارت به محمد حسین داجمر رییس هیات مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اهدا شد.

در فهرست 500 شرکت برتر ایران علاوه بر کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نام شرکت های خدمات دریایی و مهندسی کشتیرانی قشم، کشتیرانی دریای خزر ، کشتیرانی والفجر ،کشتیرانی ایران و هند و شرکت حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی نیز دیده می شود.
از دیگر شرکتهای دریایی حاضر در لیست 500 شرکت برتر ایران می توان به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی، صدرا ، تایدواتر و شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا اشاره کرد.
به گزارش مانا ، محمد سعید نژاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادرو دریانوردی با صدور حکمی هادی حق شناس را به سمت معاون توسعه مدیریت ومنابع این سازمان منصوب کرد.
حق شناس ، مدیرکلی اداره بنادرو دریانوردی گیلان را در کارنامه خود دارد.
وی در دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بندر انزلی در مجلس بوده است.
حق شناس جایگزین محمدرضا امامی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار