بیست و یکمین سمینار سراسری ائمه جمعه اهل سنت سیستان و بلوچستان

خبرگزاری پانا: بیست و یکمین سمینار سراسری ائمه جمعه اهل سنت استان با حضور ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و معاونت ستاد زکات کل کشور و نماینده مقام معظم رهبری و استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار گردید.

کد مطلب: ۱۸۹۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عباسعلی سلیمانی نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت و امام جمعه زاهدان ضمن خیر مقدم به تمامی سکانداران سنگر نماز جمعه و رئیس شورای سیاست گذاری امامان جمعه سراسر کشور از حضور حماسی مردم استان در راهپیمایی 22 بهمن تقدیر و تشکر نمود.

وی افزود: شما ائمه جمعه متولیان روزی هستید که اگر به ذخیره ا... من بین ایام، یوم الشاهد، یوم الرحمه، یوم المغفره تعبیر شود کاملا درست است.

ایشان گفت: شما امامان جمعه حلقه اتصال بین مردم و مقام معظم رهبری و همچنین بین مسجد و کعبه می باشید و نقش کلیدی در جامعه بر عهده دارید.

آیت ا... سلیمانی در ادامه افزود: ما باید طوری عمل کنیم و سخن بگوییم که وابستگی مخاطبانمان را به نظام الهی دو چندان کنیم.

امام جمعه زاهدان گفت: ما ائمه جمعه چه اهل تشیع و چه اهل تسنن باید بگونه ایم رفتار کنیم که یکنواخت و یکدست دیده شویم.

سپس علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان به بحث اقتصاد اشاره نمود و گفت: مردم در 24 خرداد و در 22 بهمن با حضور پر شکوه خود حماسه سیاسی آفریدند و حالا نوبت به خلق حماسه اقتصادی رسیده است.

هاشمی با بیان آمار بدهکاری 10 هزار میلیارد تومانی دولت به پیمانکاران سطح کشور و بیکاری و تورم که عامل رنج و کسالت جامعه می باشد گفت: تنها راه نجات از این مشکلات در جامعه مشارکت و تدبیر است که در این میان نقش مهمی بر دوش ائمه جمعه می باشد که می توانند با ترغیب و تشویق مردمان به سمت حضور اثر بخش و نقش آفرین در بخش اقتصادی و ترغیب صنعتگران و صاحبان سرمایه به بازگشت و سرمایه گذاری و ایجاد آرامش و امنیت در استان تلاش کنند تا بتوانیم راه را برای پیشرفت و ترقی استان هموار سازیم.

از دیگر سخنرانان این سمینار آیت ا... تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور و مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان و مولوی عبدالصمد کریم زهی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار