عصاره رازیانه باعث افزایش میزان شیر مادران باردار می شود

خبرگزای پانا: غذای یك مادر باردار همان غذای طبیعی سایر افراد خانواده است، فقط مصرف مایعات و شیر باید بیشتر شود.

کد مطلب: ۱۸۷۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مسئول مركز تحقیقات بهداشت باروری دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز، ضمن بیان این مطلب گفت: میزان كالری دریافتی روزانه برای مادران باردار و مادرانی كه شیر می دهند نسبت به بقیه حدود 500 كالری بیشتر است و چون همه انسانها مخصوصا خانمها در معرض ابتلای به استوبروز(پوكی استخوان) قرار دارند در نتیجه مصرف كلسیم در این افراد بایدافزایش بیشتری باشد.
افشاری افزود: در این مادران به دلیل افزایش مصرف كالری و پروتئین میزان دریافتی این مواد و به طور كل گروههای مواد غذایی مفید در طول روز باید بیشتر باشد.
وی با بیان این مطلب كه یك مادر باردار و مادری كه زایمان خود را انجام داده یك فرد بیمار نیست كه نیاز به یك رژیم غذایی خاص داشته باشد، گفت: توصیه می كنیم كه برای افزایش میزان شیر خود از عصاره گیاهانی مانند زیره و رازیانه استفاده كنند كه هم برای مادر و هم برای نوزاد ضد نفخ خواهد بود.
این عضو هیئت علمی در پایان ضمن اشاره به این نكته كه هیچ نوشیدنی مناسبتر از شیر و آب برای مادران باردار وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: هر چقدر محیط زندگی و خانه برای این مادران آرام و بدون استرس باشد به همان میزان این آرامش محیط بر روی ترشح هورمون های مادر تاثیر مثبت گذاشته و در میزان شیر و كیفیت آن هم تاثیر مطلوبی خواهد گذاشت. طبق تحقیقات صورت گرفته بر روی مادران عصبی، میزان عصبیت به همان میزان كه روی كورتیزول خون وی اثر گذاشته و میزان آن را افزایش می دهد بر روی نوزاد هم تاثیر منفی برجای خواهد گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار