برآورد اولیه از خسارت برف گیلان، بیش از پنج هزار میلیارد ریال است

خبرگزاری پانا:استاندار گیلان گفت: براساس برآوردهای اولیه، برف سنگین هفته گذشته، بیش از پنج هزار میلیارد ریال خسارت به استان وارد کرد.

کد مطلب: ۱۸۵۸۶۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ˈمحمدعلی نجفیˈ اظهار کرد: برف هفته گذشته در حوزه معابر بین شهری ، تاسیسات زیربنایی به ویژه آب ، گاز، برق، مخابرات، مدارس، واحدهای بهداشتی و درمانی ، بخش کشاورزی، خصوصی و صنعتی و واحدهای مسکونی در مجموع بیش از پنج هزار میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به آغاز برآورد خسارات ناشی از برف از دو روز گذشته افزود: برآورد دقیق خسارات ظرف چند روز آینده اعلام خواهد شد.

استاندار گیلان اضافه کرد: این میزان خسارت طی نامه های جداگانه ای به معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و وزیر کشور اعلام شده است.

به گفته نجفی؛ در جلسه امروز هیأت دولت در مورد ادامه کمک رسانی ها و جبران خسارت های برف استان گیلان و مازندران تصمیم گیری می شود.

در پی بارش سنگین برف در گیلان و مازندران حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری در جلسه چهارشنبه گذشته هیات دولت، به دستگاه های اجرایی ماموریت داد خسارات وارده به دامداران، کشاورزان و مسکن مردم مناطق برف گرفته شمال کشور را برآورد کنند تا دولت نسبت به تامین اعتبار و پرداخت آن اقدام کند.

معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نیز موظف شده تا اعتبارات مورد نیاز را برای جبران خسارت ناشی از بارش سنگین برف در استان های گیلان و مازندران تامین کند.

پنجمین جلسه ستاد مدیریت بحران استان گیلان نیز جمعه گذشته با حضور محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری، مدیران هلال احمر کشور، نمایندگان استان های مازندران و گیلان در مجلس، در استانداری گیلان برگزار شد.

پیش از آن نیز عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی و حمید چیت چیان وزیر نیرو از مناطق برف زده گیلان و غرب مازندران بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار