امداد رسانی در استان های گیلان و مازندران به نحو مطلوبی مدیریت شد

خبرگزاری پانا: رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: امداد رسانی در استان های گیلان و مازندران به نحو مطلوبی مدیریت شد

کد مطلب: ۱۸۵۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، پیر حسین کولیوند در جمع خبرنگاران زنجان افزود: همکاری و تعامل سازنده بین دیگر دستگاه ها و متولیان امر به ویژه ورود ارتش و سپاه موجب شد تا امدادرسانی به سانحه دیدگان و درماندگان ناشی از بارش برف سنگین در استان های شمالی به نحو مطلوب مدیریت و هدایت شود .

وی یادآورشد: بارش برف سنگین راه های مواصلاتی استان های گیلان و مازندران را مسدود کرد و این موضوع به نوبه خود در امدادرسانی امداد گران امداد و نجات جمعیت هلال احمر اختلال ایجاد کرد .

کولیوند افزود: مشارکت استان های معین نیز با تامین تجهیزات مناسب روند امداد رسانی را شتاب بیشتری داد و در تداوم فعالیت ها بسیار موثر بود .

وی اظهار کرد: بارش برف سنگین موجب قطعی آب و برق در بسیاری از مناطق استان های شمالی کشور شده بود که همکاری ارگان ها و سازمان های متولی این بخش، موجب مرتفع شدن مشکل در کوتاهترین زمان ممکن شد .

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، گفت: امدادرسانی هوایی از روز گذشته و امروز با شدت بیشتری در مناطق مختلف استان های گرفتار در برف کشور آغاز شده و اقلام مورد نیاز مردم توزیع شد .

وی از امدادرسانی به اتوبوس های حامل گردشگران اهل روسیه و آذربایجان که در راه بازگشت گرفتار کولاک یخبندان شده بودند، خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه با امداد رسانی لازم گردشگران خارجی نجات یافتند و به کشور خود بازگشتند .

کولیوند افزود: همزمان با استان های شمالی کشور 28 استان دیگر نیز با بارش برف سنگین، کولاک و بارندگی مواجه بودند و در این بخش امداد رسانی های لازم انجام گرفت .

وی اظهار کرد: تا کنون به 47 هزار و 300 نفر در 28 استان امداد رسانی شد و در پایگاه ها و مکان های تعیین شده اسکان داده شدند .

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گفت: طی مدت زمان یاد شده به هشت هزار و 200 نفر در راه مانده و در سطح جاده های کشور نیز به سه هزار و 910 خودرو فاقد زنجیر چرخ امداد رسانی شد .

وی یادآورشد: سه هزار و 80 امدادگر در قالب 860 تیم امداد رسانی به سانحه دیدگان و در راه ماندگان را بر عهده داشتند .

کولیوند افزود: 771 خودرو امدادی، 35 دستگاه خودروی چند منظوره امدادرسانی و دو فروند بالگرد اقدام به امداد رسانی کردند .

وی اظهار کرد: آموزش، مولفه مهم و اساسی در زمان بروز حوادث مختلف و وجود یک امداد گر آموزش دیده در هر خانواده امری لازم و ضروری است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار