واکنش دبیر کتاب سال به انصراف سید علی صالحی

خبرگزاری پانا:دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، به درخواست سید علی صالحی برای حذف نامش از فهرست نامزدهای جایزه کتاب سال واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۱۸۳۷۶۶
لینک کوتاه کپی شد

مهر نوشت:

نجفقلی حبیبی دبیر سی و یکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به این پرسش که این جایزه در قبال انصراف سید علی صالحی که با مجموعه شعر «عاشقانه های بعد از گرگ» به جمع نامزدهای نهایی دریافت آن پیوسته است، چه موضعی اتخاذ می‌کند،‌ گفت: من نمی‌دانم ایشان در چه جایگاهی قرار دارند که به گفته شما اعلام کرده‌اند از حضور در این جایزه انصراف می‌دهند. به هر حال به صورت رسمی، هیچ چیزی به ما ابلاغ نشده است.

وی در مورد این که صالحی در یادداشتی در یکی از خبرگزاری‌های کشور،‌ به دلیل دولتی بودن جایزه کتاب سال، اعلام انصراف کرده است، تاکید کرد: همان‌طور که گفتم باید به صورت رسمی و مشخص این موضوع به ما ابلاغ و اعلام شود. و صرف این که یک نفر به دلیل دولتی بودن یک جایزه، از ادامه رقابت اثرش در آن، انصراف دهد، کمی جای سوال و تامل دارد.

براساس این گزارش سید علی صالحی، شاعر پیشکسوت که کتاب «» او به مرحله نهایی داوری بخش شعر سی و یکمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران راه یافته است، روز گذشته در اعلامی رسمی در یکی از خبرگزاری‌ها از حضور در این جایزه، به دلیل دولتی بودن آن اعلام انصراف کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار