رفیق دوست: در هشت سال گذشته با شعار ملت را فریب دادند

خبرگزاری پانا: محسن رفیق دوست با بیان این که مهمترین مشخصه ای که به ما بعد از انقلاب بازگشت،˝کرامت انسانی ˝ بود، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب و در سفری به لیبی بنده مشاهده کردم که مردم دسته دسته در هواپیما برای دیدن ما می آیند وقتی سوال کردیم که چرا چنین می‌کنید پاسخ دادند که می خواهیم ببینیم ایرانیان چه کسانی هستند که توانستند شاه را با آن عظمت برکنار کنند.

کد مطلب: ۱۸۳۳۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محسن رفیق دوست در گردهمایی اصناف و بازاریان در مسجد امام خمینی(ره) بازار تهران با اشاره به فرا رسیدن دهه مبارک فجر اظهار داشت:امروز در مکانی در حال صحبت هستم که در واقع خاستگاه انقلاب اسلامی ایران است،اکثریت شما در زمان انقلاب حضور فعالی داشتید و با تمام بی‌مهری‌ها که در حق بازاریان انجام شد، شما از سهامداران اصلی انقلاب اسلامی هستید.

وی همچنین افزود:توجه فرمایید که بدون دلیل خیابان بوذرجمهری تبدیل به خیابان پانزده خرداد نشد.این جانفشانی بازاریان بود که باعث شد چنین کاری صورت پذیرد.در شهرهای قدیم سنتی در معماری اسلامی وجود داشت که در ابتدا مسجد جامع شهر ساخته می شد،دور آن بازار شهر بنا می شد و در کنار بازار خانه‌ها ساخته می‌شد،یعنی بازار رابط اصلی بین مردم و مساجد بود.تمامی افرادی که در نقاط اصلی این انقلاب حضور داشتند از بازار برخواستند، سنت زیبا و خداپسندانه قرض الحسنه یکی از چندین میراث بزرگ بازایان برای ایران بوده است و اینقدر هم این سنت الهی در کشور ریشه دوانده که هر کاری برای محدود کردن آن نتیجه نداده است.

این فعال سیاسی در ادامه با ذکر خاطره‌ای از دوران مبارزات و زمان پیروزی انفلاب اسلامی افزود: در اواخر حکومت شاه، او خودش را "خدایگان شاهنشاه آریامهر" خطاب می کرد،دقیقا مانند فرعون که خود را خداوند زمین می دانست . حضرت امام خمینی (ره)بقدری زیرک و با هوش بودند که از همان ابتدا طاغوت را شناختند و با موقعیت شناسی خود موجبات پیروزی انقلاب را فراهم آوردند و حتی وقتی در مورد عدم ظهور و بروز ایشان در زمان مرجعیت آیت الله بروجردی سوال شد ،حاج آقا مصطفی پاسخ دادند که حضرت امام بر این عقیده هستند که وقتی مرجعیتی بصورت عامه و تامه هستند نباید در حضور ایشان فعالیتی انجام داد.

وی همچنین با بیان این که حضرت امام برخلاف بسیاری از علمای آن زمان ،بسیار اهل مطالعه و پیگیری امور بودند و حتی به تهران عزیمت می‌فرمودند و در مجلس شورای ملی نیز حضور پیدا می کردند و احوالات کشور را بخوبی رصد می نمودند، اظهار کرد:وقتی ایشان قیام کردند فرمودند که شاه دوستی یعنی خیانت .این جمله حضرت امام ابتدا خطاب به علما بود و بعد به توده مردم و حتی خطاب خود را به شخص شاه ملعون نیز فرمودند.

رفیق دوست در ادامه افزود: اگر در انقلاب‌های کشورهای دیگر کمی تامل نماییم در خواهیم یافت که این انقلاب‌ها یا به سرانجام نرسیده است و یا به انحراف کشیده شده است ،دلیل آن هم عدم وجود یک رهبر الهی است که مردم بصورت کامل مطیع او باشند.از 15 خرداد سال 1342 تا 22 بهمن سال 1357 کل شهدای ما 70 هزارنفر بود در صورتی که در کشورهای دیگر کشته‌شدگان آنها به میلیون‌ها نفر می رسید،اما حرکت صحیح به تبعیت رهبری موجب گردید بتوانیم بزرگترین طاغوت زمان را در هم شکنیم.

وی در ادامه اظهار داشت:متاسفانه وابستگی و حقارت ما در برابر آمریکا به جایی رسیده بود که وقتی بنده را برای بازجویی به یکی از پادگان‌ها در میدان سپاه فعلی آوردند دو درجه دار آمریکایی و دو درجه دار ایرانی که درجه های نظامی بالاتری نسبت به همتایان آمریکایی خود داشتند آنجا حضور داشتند،در تمام دنیا هم، درجات نظامی یکی است و میزان احترام هم به یک نسبت،اما آنچیزی که بنده در آن زمان مشاهده نمودم که چگونه درجه داران ایرانی حقیر میشوند موجبات خجالت را فراهم می آورد.

این فعال سیاسی همچنین گفت: در حال حاضر ما حکومت و کشوری داریم که هرساله به لطف جمهوری اسلامی در آن انتخابات برگزار می گردد و مردم هر کسی را که دوست دارند انتخاب می نمایند اما در خاطرات فردوست اینچنین اظهار شده که در زمان قبل نمایندگان با همکاری شاه و نماینده انگلستان انتخاب می شدند و به مجلس میرفتند.در جایی دیگر وقتی از سفیر گورباچف و شوروی سوال کردیم که علت دشمنی شما با ایران چیست ؟ جواب دادند دشمنی ما بر خلاف آمریکا با شما یک دشمنی منطقی و اصولی است زیرا اندیشمندان ما و بخصوص لنین تلاش بسیاری نمودند و با شعار "دین افیون توده هاست" موجبات کمونیست شدن 2 میلیارد نفردر جهان را فراهم نمودند اما در کنارکشور خودمان یک حکومت با ایدئولوژی و پایه دینی با این قدرت پا به عرصه وجود گذاشت.

وی در ادامه با بیان این‌که امروز عظمت،استقلال و کرامت اسلامی و انسانی ما مدیون حکومت اسلامی و ولایت مطلقه فقیه است افزود: اگر ملت،دانشگاه،حوزه‌های علمیه کلمه ولایت فقیه را پاس بدارند انقلاب ما زمینه ساز ظهور امام زمان خواهد شد زیرا حاکمیت از آن خدا،نبی خدا ،امامان معصوم و در هنگام غیبت ازآن ولی فقیه زمان است.امام خمینی(ره) آنچنان خود را غرق در خداشناسی نموده بودند که در هنگام عزیمت به تهران بعد از 15 سال تبعید از عدم احساس خاصی صحبت نمودند .این مسئله دست آویز کسانی شده بود که درک نکرده بودند امام چه شخصیت الهی بزرگی دارد.حتی ایشان در هنگام شهادت حاج آقا مصطفی فرمودندکه مرگ مصطفی از الطاف خفیه خداوند بود.

رفیق دوست با اشاره به شخصیت امام خمینی تاکید کرد که اینچنین شخصیتی موجب گردید انقلاب پیروز گردد و 10 سال بعد از انقلاب منشا خیر و برکت کشور بود و حتی با درایت خود نهادهایی موازی با نهادهای دولتی تشکیل دادند تا مسائل سریعتر جلو برود. نهادهایی مانند سپاه،بنیاد شهید،کمیته امداد امام خمینی(ره) و .... نه تنها دخالتی در کارهای دولت ننمودند بلکه در مواقعی موجب سهولت کارها شدند.ایشان بعد از رحلت نظر خود را جهت رهبری بر روی فردی گذاشتند که از هر لحاظ عالم بودند و اکنون می بینیم که نظر امام چه مقدار درست بوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه بازاریان و کسبه که از قبل از انقلاب تا کنون به واقع پشتیبان روحانیت بوده‌اند بایدبا پیروی از ولی امر مسلمین باعث پیشرفت و آبادانی بیشتر کشور گردند خاطر نشان کرد: امروز بحث حکومت اعتدال مطرح است. به نظر من حکومتی اعتدالی باست که مشی مقام معظم رهبری را لحاظ کند . ما امیدواریم رئیس جمهور در کارها موفق باشد و برخلاف 8 سال گذشته که فقط با شعار ملت را فریب دادند ،نباشد.

رفیق دوست در پایان با بیان اینکه در نظام و حکومت اسلامی حاکمیت با سخنان و فرامین ولی فقیه است و اگر رئیس جمهور زاویه داری با رهبری داشته باشیم مطمئنا او را تائید نخواهیم کردافزود:عظمت ایران اسلامی به لطف مقام معظم رهبری به جایی رسیده که اخیرا وزیر امور خارجه آمریکا که خود را حاکم بلامنازع جهان می داند به اتاق وزیر امور خارجه ما برای مذاکره می آید .ودیعه ای که اسلام به ما سپرده ابتدا موجبات اقتدار خودمان گردیده و در آینده نیز امیدواریم با بهره برداری از این نعمت خداوندی باعث شویم زمینه برای ظهور امام زمان (عج) فراهم گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار