مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی با پانا خبر داد:

راه‌اندازی 130کمپ ترک اعتیاد تا پایان سال/اعلام نرخ یارانه درمان معتادان

خبرگزاری پانا: مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی از افزایش کمپ های این سازمان تا 800 کمپ خبر داد.

کد مطلب: ۱۸۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

فرید براتی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، اظهار کرد: بحث پیشگیری و درمان اعتیاد از موضوعات بسیار مهم و قابل توجه ای است که سازمان بهزیستی در این زمینه اقدامات قابل توجهی را تاکنون صورت داده است.

وی تصریح کرد: باید دستگاه‌های مختلف در زمینه درمان و پیشگیری از اعتیاد همکاری داشته باشند که البته ستاد مبارزه با مواد مخدر، نیروی انتظامی و NGOها همکاری لازم را دارند.

مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما در خصوص درمان اعتیاد از بسیاری از کشورهای حال حاضر جلو است و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در این زمینه انجام داده است به طوری که سایر کشورها از کشور ما الگو می‌گیرند.

براتی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 670 کمپ در سطح کشور از سازمان بهزیستی مجوز فعالیت گرفتند که این آمار تا پایان سال به 800 کمپ خواهد رسید.

وی توضیح داد: سازمان اقدامات قابل توجهی را جهت حمایت از افراد پاک شده و رها شده از اعتیاد پیش‌بینی کرده است که ایجاد فرصت شغلی و همچنین واگذاری مسکن بخشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مدیر کل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در پایان ابراز کرد: اعتبارات سازمان بهزیستی در بخش پیشگیری نسبت به سال گذشته رشد داشته است و می توان شاهد افزایش صد در صدی بود اما با این حال باید توجه داشت که درمان اعتیاد با هر روشی که انجام شود، هزینه‌هایی برای مراکز دارد که بخشی از این هزینه‌ها را دولت از طریق وزارت بهداشت یا سازمان بهزیستی می‌پردازد اما رقم درنظر گرفته شده باز هم در این پرداخت‌ها بسیار کم است و می‌بایست افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه یارانه امسال درمان اعتیاد هنوز تعیین نشده است، توضیح داد: براساس یارانه پارسال به مراکز مختلف به‌ازای هر نفر معتاد تحت پوشش بین 30تا 60هزار تومان پرداخت می‌شود و این مبلغ برای کمپ‌ها 180هزار تومان برای سه‌‌ماه مراقبت از فرد معتاد است که با هر روشی محاسبه کنید این مبلغ برای نگهداری و مراقبت از یک فرد کفایت نمی‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار