همکاری سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشت برای ساماندهی شکایات مربوط به جراحی زیبایی

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر نظارت و اعتبار بخشی امور درمان گفت: وزارت بهداشت با همکاری سازمان نظام پزشکی برای ساماندهی و رفع مشکل انجام جراحی پلاستیک توسط پزشکان غیرمرتبط، در حال بررسی و تعیین حدود اختیارات پزشکان جراح هستند.

کد مطلب: ۱۸۰۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید سجاد رضوی گفت: با توجه به افزایش جراحی های پلاستیک در سالهای اخیر و نیز همپوشانی اغلب رشته های جراحی به ویژه رشته های جراحی عمومی، جراحی پلاستیک، پوست و مو، زنان و زایمان، گوش و حلق و بینی و لیزر و روش های نوین جراحی پلاستیک، انجام این اعمال توسط متخصصین فوق انجام می شود.

وی در ادامه افزود: با تعیین حدود اختیارات و شرح وظایف شاغلان حرف پزشکی (جراحان) علاوه بر رفع مشکل جراحان می توانیم تبلیغات نادرست و دروغین را نیز ساماندهی کنیم.

سجاد رضوی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات متخصصان پزشکی باید فقط براساس فعالیتی که در پروانه مطب آنها ذکر شده انجام شود افزود: هر پزشک یا متخصصی فقط می تواند فعالیتی را که در پروانه مطب وی ذکر گردیده است ارائه دهد، همچنین جراحان عمومی نیز باید خدماتی به مردم ارائه دهند که در دوره های آموزشی، گذرانده اند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اهمیت سلامت و عواقب جبران ناپذیر جراحی های غیرعلمی توسط افراد غیر حرفه ای به مردم توصیه می شود، در انتخاب پزشک متخصص و مراکز درمانی دارای صلاحیت و تاییدیه از سوی وزارت بهداشت، درمان تحقیقات لازم را بعمل آورده و فریب تبلیغات مخرب و افراد سودجو را نخورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار