به همت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز؛

همایش سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی درالبرز برگزار می‌شود

خبرگزاری پانا : به همت جهاد دانشگاهی واحد استان البرز همایش ˝سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی˝ به منظور توسعه فرهنگ بهره‌گیری از دانش و تکنیک‌های درمانی طب سنتی و مکمل برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۷۹۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ منیره سهرابی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز با اعلام این خبر گفت: معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز سلسله همایش‌هایی تحت عنوان "سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی" را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز به منظور توسعه فرهنگِ بهره‌گیری از دانش و تکنیک‌های درمانی طب سنتی و مکمل در راستای افزایش توانمندی‌های پزشکان عمومی و همچنین دانش‌آموختگان گروه علوم پزشکی برگزار می‌کند.

وی افزود: ارتقای سطح دانش و توانمندی‌های پزشکان نسبت‌ به ‌طب سنتی و مکمل‌، ترویج‌ فرهنگ‌ِ به کارگیری آموزه‌های طب سنتی در میان دانش آموختگان گروه علوم پزشکی، استفاده از گیاهان دارویی و داروهای گیاهی در درمان، كاهش واردات دارو، كاهش هزینه‌های درمانی در كشور، كوتاه شدن مسیر درمان با استفاده از آموزه‌های طب سنتی، بهره وری بیشتر فعالیت پزشكان عمومی، و ایجاد فرصت‌های بهتر و بیشتر شغلی برای پزشكان عمومی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

سهرابی با اشاره به محورهای این همایش‌ها، خاطر نشان کرد: "اهمیت و جایگاه طب سنتی در جامعه ایرانی - اسلامی"، "سلامت از منظر طب سنتی"، "تأثیر آموزه‌های طب سنتی در سبک زندگی ایرانی - اسلامی"، "گیاهان دارویی و داروسازی سنتی"، "تغذیه در طب سنتی"، "اعمال یداوی در طب سنتی"، "بادکش درمانی"، "راهکارهای توسعه آموزه‌های طب سنتی در سطوح مختلف افراد جامعه"، "صنعت"، "اقتصاد" و "طب سنتی و مکمل" از جمله مباحثی است که در این همایش‌ها بررسی می‌شود.

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد البرز گفت: در این همایش، نمایشگاهِ دستاوردهای پژوهشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی با هدف معرفی دستاوردهای گیاهان دارویی در حوزه درمان به جامعه پزشکان برپا می‌شود.

وی ضمن استقبال از حضور پژوهشکده‌ها و موسسات علمی و پژوهشی در نمایشگاه افزود: این موسسات و پژوهشگاه‌ها می‌توانند با انجام هماهنگی‌های قبلی در این نمایشگاه حضور یابند.

سهرابی خاطر نشان کرد: در اولین همایش از سلسله همایش‌های "سلامت، طب سنتی و گیاهان دارویی"، مباحثی با عنوان "جایگاه و اهمیت طب سنتی در جامعه ایرانی - اسلامی"، "شواهدشناسی گیاهان دارویی"، "تأثیر آموزه‌های طب سنتی بر سبک زندگی ایرانی - اسلامی" و "حجامت" به ترتیب با سخنرانی دکتر خدادوست، دکتر تحویل‌زاده، دکتر فهیمی و دکتر عزیزخانی بررسی خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به زمان برگزاری همایش گفت : این همایش هفدهم بهمن ماه در سالن نظام پزشکی واقع در دانشگاه علوم پزشکی استان البرز برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 32215096-026 تماس حاصل نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار