معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران به پانا خبر داد:

راه اندازی سه گرمخانه تا پایان آبان ماه

خبرگزاری پانا: معاون خدمات اجتماعی شهرداری تهران از راه اندازی سه گرمخانه جدید تا پایان آبان ماه خبر داد.

کد مطلب: ۱۷۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد

رضا جاگیری در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا بیان کرد: تا پایان آبان ماه سه گرمخانه جدید در تهران گشایش می یابد و با افتتاح این سه مرکز ظرفیت گرمخانه ها در پایتخت به 80 درصد می رسد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تمام ظرفیت های گرمخانه ها در فصل سرما پر می شوند، بر حسب احساس نیاز بر آن شدیم تا در آغاز فصل سرد سه گرمخانه دیگر نیز به جمع دو گرمخانه فعال تهران اضافه کنیم. هم اکنون این دو گرمخانه در دو منطقه 15 و 16 مستقر است و دو گرمخانه دیگر نیز به دلیل حساسیت و آسیب پذیری بیشتر این مناطق، در منطقه های 15 و 16 در حال احداث است و گرمخانه سوم در منطقه 13 ساخته می شود.

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هم اکنون گرمخانه های تهران پذیرای 600 تن هستند که با افتتاح سه گرمخانه دیگر این گنجایش به 1000 تن می رسد و قرار است NGOها و انجمن های خیریه این گرمخانه‌های جدید را اداره ‌کنند. البته شهرداری تهران علاوه بر تامین فضا و تجهیزات گرمخانه‌، از NGOهای فعال در این زمینه نیز حمایت مالی می‌کند.

جاگیری یادآور شد: در حال حاضر ظرفیت گرمخانه ها در تهران به دلیل پذیرش معتادان بی خانمان با محدودیت مواجه است و از سوی دیگر شهرداری تهران ناچار است که معتادان پرخطر بی‌خانمی که جمع‌آوری می‌کند را هم در گرمخانه‌ها پذیرش کند. در حالی که اگر ستاد مبارزه با مواد مخدر این افراد را در مراکز بازپروری پذیرش کند، ظرفیت گرمخانه‌های تهران برای بی‌خانمان‌ها کافی خواهد بود.

وی استفاده كنندگان از این گرمخانه ها را بیماران روانی، افراد دارای معلولیت های جسمی و ذهنی، معتادان، افراد بی خانواده و سرپرست عنوان كرد و ادامه داد: كارگران فصلی كه به تهران می آیند نیز از این مكان ها استفاده می كنند.

جاگیری تسهیلات اعطایی به بی خانمان ها را استحمام، نظافت، مشاوره، خدمات مددكاری و پزشكی، البسه و یك وعده شام سبك اعلام كرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار