رئیس اورژانس کشور در گفت و گو با پانا تشریح کرد:

جزییات امدادرسانی اورژانس به زلزله زدگان آذربایجانی

خبرگزاری پانا: رئیس اورژانس کشور عملکرد اورژانس را در امداد رسانی به زلزله زدگان آذربایجان مثبت ارزیابی کرد و خواهان توقف جوسازی های منفی شد.

کد مطلب: ۱۷۹۲۸
لینک کوتاه کپی شد

دکتر غلامرضا معصومی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا بیان کرد: متاسفانه برخی حرف و حدیث ها مبنی بر اینکه اورژانس کشور در کمک رسانی به زلزله زدگان آذربایجان کوتاهی کرده است و پس از زمین لرزه به موقع در مناطق آسیب دیده حضور نیافته است، به گوش می رسد و حقیقتا این قبیل گفته ها ما را آزرده می کند.

وی تصریح کرد: عملکرد اورژانس کشور در کمک رسانی به زلزله زدگان آذربایجان در حد و اندازه های یک اورژانس پرقدرت بود و نیروهای امدادی با سرعت و توانمند قبل از اینکه یک حاشیه امنیتی در منطقه ایجاد شود، به مناطق زلزله زده شتافتند و در همان ساعات اولیه پس از وقوع زمین لرزه نیروهای اورژانس کشور با آمبولانس و هلی کوپتر به مناطق آسیب دیده اعزام شدند و در آنجا استقرار یافتند.

رئیس اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در کمتر از یازده ساعت پس از وقوع زلزله، نیروهای اورژانس کشور موفق شدند تمامی مصدومان را از زیر آوار نجات داده و از محل آوارها تخلیه کنند که در استاندارد های فوریت های پزشکی این آمار خوبی به شمار می رود و رکورد منطقه ای مثبتی است.

وی ادامه داد: تیم های اورژانس از دانشگاه علوم پزشکی تبریز بلافاصله پس از زلزله به محل حادثه که روستاهای اطراف اهر و ورزقان است اعزام شدند و با ورود آنها اطلاعات دقیق تری از میزان تلفات و حادثه دیدگان به دست آمد و برنامه ریزی ها برای اعزام نیروهای امدادی صورت گرفت و نیروهای اورژانس از اردبیل و ارومیه نیز به منطقه حادثه اعزام و مجروحان توسط تكنیسین‌های اورژانس به مراكز درمانی تبریز و اردبیل منتقل شدند.

معصومی افزود: در این حادثه رسیدگی سریع‌ به مجروحان و انتقال آنان به مراكز درمانی در دستور كار تكنیسین‌های اورژانس قرار داشت و برای تسریع انتقال مجروحان این زمین‌لرزه علاوه بر 17 دستگاه آمبولانس موجود در محل، آمبولانس های دیگر نیز از استان‌های همجوار به مناطق زلزله‌زده اعزام شد. همچنین علاوه بر اتوبوس‌آمبولانس‌های مستقر در محل حادثه، یك دستگاه اتوبوس آمبولانس دیگر نیز برای انتقال مجروحان به مراكز درمانی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده بود.

وی در خاتمه یادآور شد: عملکرد اورژانس کشور در امداد رسانی به زلزله زدگان آذربایجان آنچنان مثبت بود که از سوی مقام رهبری مورد تقدیر قرار گرفت اما پس از آن زمزمه هایی مایوس کننده از عدم امداد رسانی خوب از سوی اورژانس به گوش رسید که مایه تاسف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار