پرندگان مهاجر در تالاب های آستارا فرود آمدند

خبرگزاری پانا:رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا از فرود انواع پرندگان مهاجر به تالاب های این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۷۷۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،شهروز قلی نژاد گفت: همه ساله تالاب های استیل عباس آباد و آق در زیبایی وصف ناپذیری میزبان انواع پرندگان نادر و مهاجر هستند.

وی افزود: 38 قطعه پلیکان و نیز تعدادی از انواع مرغابی ، باکلان و کشیم کوچک و بزرگ ، انواع حواصیل و خوتکا و چنگر از جمله پرندگانی هستند که این روزها وارد مناطق سردسیری میهمان تالاب های آستارا شده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا اظهار کرد: با احیای بخشی از تالاب آق آستارا ، شاهد فرود آمدن اولین پرندگان مهاجر از انواع مرغابی ، خوتکا و باکلان به این تالاب هستیم.

وی در ادامه مناطق گردشگری و حفاظت شده پناهگاه حیات وحش لوندویل ، تالاب آق و تالاب استیل را جزو مناطق شکار ممنوع عنوان کرد و گفت: ماموران محیط زیست با متخلفانی که قصد آزار و شکار پرندگان مهاجر را داشته باشند ، برخوردهای قانونی خواهند کرد.

قلی نژاد افزود: با توجه به شرایط اقلیمی ، ورود پرندگان مهاجر تا اواخر اسفندماه به تالاب های آستارا ادامه پیدا می کند.

تالاب استیل با وسعت 138 هکتار در هفت کیلومتری شهر آستارا قرار دارد و یکی از مهم ترین قطب های گردشگری در شهرستان آستارا محسوب می شود.

استیل به لحاظ موقعیت ممتاز خود مامن جوجه آوری بیش از چهار هزار و 500 قطعه از انواع پرندگان باکلان کوچک و اگرت است.

تالاب استیل از نخستین ایستگاه های فرود پرندگان مهاجر به کشورمان در فصل پاییز و زمستان محسوب می شود.

تعداد این پرندگان مهاجر به هفت هزار قطعه در سال هم رسیده است.

همچنین مساحت فعلی تالاب آق آستارا 10 هکتار است که با احیای آن طی ماه های آتی توسط حفاظت محیط زیست ، وسعت آبی تالاب آق گسترش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار