شهردار شیراز:

شیراز پاکترین هوا را دربین کلان شهرهای کشور دارد

خبرگزاری پانا:شهردار شیراز هوای شیراز را پاکترین هوا در بین کلان شهرهای کشور اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۷۷۱۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا:علیرضا پاک فطرت در جلسه شورای شهر شیراز گفت: با توجه به فرارسیدن هفته هوای پاک باید یادآورشد شهر شیراز در میان کلان شهر ها در دو سال گذشته بهترین هوا را از نظر پاک بودن داشته است.

وی افزود: تعدادخودروهایی که هم اکنون در شیراز هستند 500 هزار دستگاه است که حدود 50 هزار دستگاه آن خودرو فرسوده است که در حال تبدیل به نو می باشند، همچنین روزانه تعداد 400 دستگاه خودرو به خودروهای شهر افزوده می شود.
پاک فطرت با بیان اینکه فضای سبز شیراز در 2سال گذشته ، 15.48 متر مربع بوده و در پایان سال 91 به 18 متر مربع رسیده،گفت: این به غیر از کمربند سبز شهر شیراز است که هر سال 300 هکتار به آن اضافه می شود.
وی افزود: محدوده طرح ترافیک شهر شیراز که باعث ایجاد دغدغه مسئولین درباره مردم شده است، 4 کلان شهر دیگر هم به همین صورت در حال اجرای طرح هستند، اما این تغییر در شهر فقط مختص به شهرداری نمی باشد بلکه شورای ترافیک، پلیس و ... نیز در این تصمیم دخیل بوده اند.
این مقام مسئول در ادامه افزود: شهرداری این حق را ندارد و پلیس اجازه نمی دهد که بدون هماهنگی با پلیس تغییری در خیابان ایجاد کرده و نرده کشی کنند.
پاک فطرت گفت: محدوده طرح ترافیک یا باید به صورت کامل انجام شود و یا اینکه بهتر است نرده ها برداشته شود، چرا که اگر قرار است طرحی به صورت نصفه رها شود چه بهتر که اصلا اجرا نشود.
وی در پایان گفت: درست است که شلید نرده گذاری در خیابان های شیراز در شان فرهنگ مردم این شهر نباشد اما انصاف نیست که اتوبوس خط واحد پشت اتومبیل های تک سرنشین شخصی در ترافیک گیر کنند.
محمد حق نگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز که حدودا شش ماه است شروع به کار کرده است گفت: این مجمع در بر گیرنده سلایق همه خیرین است و با احداث مرکز اشتغال،پل عابر پیاده ،سالن ورزشی ،کتابخانه ،سقاخانه ،نمازخانه و ... نام خود را در شهر شیراز همیشه جاودانه کرده اند.
حق نگر افزود: برای تقویت روحیه همکاری جمعی و تامین همه سلایق در پروژه های مجمع خیرین شهر ساز و فرهنگ ساز، شهرداری 50% از هزینه ها را تقبل کرده و کار به اسم آن مجمع تمام شود.
وی در پایان پیشنهاد داد: برای این که مردم بتوانند نظرات خود را به صورت مستقیم به گوش اعضای شورا برسانند، یک سامانه پیامکی ایجاد شود و همه شهروندان هر نوع ایده یا طرح خود را در اختیار شورا بگذارند.
خبرنگار بهار رزمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار