كتاب «اسوه حسنه» در لرستان رونمایی می‌شود

خبرگزاری پانا: كتاب «اسوه حسنه» تألیف حجت‎الاسلام و المسلمین سید‌احمد میرعمادی، نماینده ولی فقیه در استان لرستان، همزمان با همایش استانی پیامبر اعظم(ص)‌ پنج‌شنبه، 18 آبان‌ماه در خرم‌آباد رونمایی می‌شود.

کد مطلب: ۱۷۵۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در كتاب «اسوه حسنه» زندگی پیامبر اكرم(ص) به‌عنوان الگو و سرمشق جامع و كامل برای همه عصرها و نسل ‎ ها مورد پژوهش قرار گرفته و با استفاده آیات قرآن، روایات و متون تاریخی گوشه ‎ ای از سیره آن حضرت در ابعاد گوناگون به‌عنوان الگوگیری از سبك زندگی اسلامی معرفی شده است.
این كتاب در هفت بخش و 448 صفحه تنظیم و توسط انتشارات باقیات در 3 هزار نسخه منتشر شد و 18 آبان‌ماه در همایش تجلیل از پیامبر اعظم(ص) در خرم‌آباد رونمایی می‌شود. این اثر شامل هفت بخش بوده كه بخش اول آن شامل اخلاق شخصی و فردی پیامبر اعظم(ص) مانند خوردن و آشامیدن، لباس و پوشش، خواب و استراحت، بهداشت فردی، نظم و انضباط، سبك راه رفتن و سخن گفتن و بخش دوم شامل ازدواج و خانواده در سیره پیامبر(ص)، معیار انتخاب همسر، عوامل استحكام خانواده، حقوق اعضا خانواده، تربیت فرزند است.
همچنین، بخش سوم این اثر درباره سیره عبادی پیامبر(ص) و جلوه ‎ های عبادت در سیره نبوی و بخش چهارم نیز شامل اخلاق اجتماعی پیامبر(ص) از جمله، مشورت، تعاون، صله ‎ رحم، صداقت، امانت، مدارا، خیرخواهی، گشاده ‎ رویی، ساده ‎ زیستی، تواضع، مهربانی، سخاوت، هدیه، مهمان ‎ نوازی، همسایه ‎ داری و آداب حلیات است.
بخش پنجم این كتاب به سیره آموزشی پیامبر اعظم(ص)، روش ‎ های آموزشی و اخلاق آموزگاری پرداخته شده و در بخش ششم به تلاش‏ ‎ های اقتصادی در سیره نبوی و دربخش هفتم نیز به روش حكومتی رسول خدا(ص) شامل عدالت ‎ محوری، قانون ‎ مداری، وفای به‌عهد، سعه ‎ صدر، شایسته ‎ سالاری، نظارت، مسئولیت ‎ خواهی، بیت ‎ المال، كرامت و عزت انسانی، مردم ‎ داری، عطوفت و قاطعیت و عزت انسانی پرداخته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار