نماینده بویین زهرا در جمع خبرنگاران:

آبستراکسیون تصمیم فراکسیون اصولگرایان بود/مجلس به اختلافات دامن زد

خبرگزاری پانا: عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد هیات‌رئیسه در طرح سوال از رئیس‌جمهور، گفت: تصمیم فراکسیون اصولگرایان ترک جلسه مجلس بود، اما آقای ابوترابی فرد ممانعت کرد و بیش از 20 نماینده اصولگرا جلسه را ترک کردند.

کد مطلب: ۱۷۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، روح‌الله عباسپور در حاشیه جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران در واکنش به اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور، گفت: در شرایط کنونی که ما شاهد یک جنگ تمام عیار علیه ملت ایران هستیم و رهبر معظم انقلاب چندین مرحله سران قوا را به اتحاد و انسجام بیشتر دعوت کرده، اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور جای تعجب داشت.

نماینده بویین زهرا با بیان اینکه بعد از بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره وحدت تعامل قوا، متأسفانه مجلس با طرح سؤال از رئیس‌جمهور به اختلافات دامن زد،‌ افزود: سؤال از رئیس‌جمهور حق نمایندگان است، اما ما باید مقتضای زمانی را نیز در نظر می‌گرفتیم.

عباسپور خطاب به 77 نماینده‌ای که برای سؤال از رئیس جمهور اصرار داشتند گفت: از شما سؤال می‌کنم که آیا سؤال از رئیس‌جمهور مشکل تورم را حل می‌کند یا اینکه مشکلات را بیشتر می‌کند. انتظار ما این بود وقتی رئیس مجلس به بیانات رهبری ابراز وفاداری می‌کند در مقابل طرح سؤال از رئیس‌جمهور را اعلام وصول نمی‌کرد گرچه رئیس مجلس طبق آیین‌نامه عمل کرد اما جا داشت که مقتضیات زمانی را نیز در نظر می‌گرفت.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر تلاش فراکسیون اصولگرایان برای آبستراکسیون مجلس، گفت: قرار بود هنگام اعلام بررسی و اعلام وصول طرح سوال از رئیس‌جمهور هیات رئیسه فراکسیون جلسه را ترک کند و این یک تصمیم فراکسیونی بود اما آقای ابوترابی ممانعت کردند و گفتند که تلاش خواهند کرد تا طرح سؤال اعلام وصول نشود؛ اگر می‌دانستیم هیات رئیسه می‌خواهد طرح سؤال را اعلام وصول کند قطعاً جلسه را ترک می‌کردیم تا مجلس نصاب نداشته باشد.

وی در پایان گفت: علی‌رغم عدم تحقق وعده آقای ابوترابی و اعلام وصول طرح سؤال از رئیس‌جمهور بیش از 20 نماینده اصولگرای مجلس صحن علنی را ترک کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار