راه اندازی تاسیسات تزریق گاز طرح ذخیره‌سازی مخزن شوریجه تا پایان سال

خبرگزاری پانا: تاسیسات تزریق گاز طرح ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه تکمیل شده است و تا پایان امسال راه اندازی می شود.

کد مطلب: ۱۷۴۰۳۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، معاون نظارت بر بهینه‌سازی مصرف انرژی و ارزشیابی طرح‌های این مدیریت از ساخت 100 درصدی طرح احداث تاسیسات بخش تزریق گاز در پروژه ذخیره سازی گاز در مخزن گازی شوریجه خبر داد و گفت: کمپرسورهای بخش تزریق گاز این مخزن نیز آزمایش و آماده تزریق گاز شده است.
عبدالرضا اسدی که ریاست کارگروه ویژه هماهنگی طرح ذخیره سازی گاز در مخزن گازی شوریجه را نیز بر عهده دارد، ادامه داد: در بخش تولید (در قسمت پایین دست)، یک ردیف (train) برای تولید روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز آماده شده است و پیش بینی می شود ردیف دوم آن نیز تا پایان سال جاری در سرویس قرار گیرد.
اسدی گفت: در بخش بالادستی طرح ذخیره‌سازی گاز در مخزن شوریجه، شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفاری 11 حلقه چاه را به اتمام رسانده و حفاری یک حلقه چاه باقیمانده نیز در حال تکمیل است.
وی یادآور شد: دو چاه آماده تولید و تزریق گاز به میزان سه میلیون متر مکعب در روز است و یک چاه نیز تا یک ماه آینده برای تزریق گاز آماده می شود.
به گزارش شانا، ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه از طرح های مهم و راهبردی شرکت ملی گاز ایران است که شرکت ذخیره سازی گاز طبیعی ایران آن را در شرق کشور اجرا می کند.
ظرفیت ذخیره سازی گاز در این مخزن چهار میلیارد و 600 میلیون مترمکعب است که در فاز نخست آن امکان ذخیره سازی دو میلیارد و 400 میلیون مترمکعب گاز فراهم خواهد شد.
در فاز نخست طرح ذخیره سازی گاز در مخزن شوریجه، روزانه 10 میلیون مترمکعب گاز تزریق ( ذخیره سازی) و 20 میلیون مترمکعب قابل برداشت خواهد بود.
در فاز دوم این طرح نیز امکان ذخیره سازی (تزریق) روزانه 20 میلیون مترمکعب گاز و برداشت روزانه 40 میلیون مترمکعب گاز فراهم خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار