نماینده خلخال در نطق میان دستور:

کمیته‌ای ویژه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شود/ بخش خورش رستم به شهرستان تبدیل شود

خبرگزاری پانا: نماینده خالخال در مجلس شورای اسلامی خواستار تشکیل کمیته ویژه‌ برای مبارزه مفاسد اقتصادی در کشور شد.

کد مطلب: ۱۷۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جلیل جعفری بنه خلحال در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی با تبریک عید قربان و عید غدیر خم و گرامیداشت روز دانش‌آموز با تاسی از امیرالمومنین (ع)، گفت: باید زوایای زندگی، عدالتمداری، سبک حکومت و به ویژه حساسیت فوق‌العاده ایشان به حفظ بیت‌المال در تمام شئون زندگی جاری و ساری گردد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با توجه به روز ۱۳ آبان و مبارزه با استکبار افزود: مبارزه با استکبار باید به عنوان یک حرکت اصولی مطابق با احکام نورانی اسلام براساس روحیه ظلم‌ستیزی ملت بزرگ ایران باید با قوت ادامه پیدا کند و امروز مبارزه با استکبار تنها با کار و تلاش گسترده و استفاده از پتانسیل‌های مادی و معنوی، جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی و حرکت در مسیر ولایت امکان‌پذیر است.

وی با بیان این که امروز استکبار جهانی با تشدید تحریم‌ها تلاش می‌کند تا عرصه را بر مردم و محرومین تنگ‌تر کند تصریح کرد: از دشمن انتظاری جز این نمی‌رود اما انتظار از مسئولان اجرایی کشور، قوای مقننه و قضائیه این است که با روحیه جهادی و عزم راسخ به مقابله تمام عیار با دشمنان حق و عدالت برخیزند و با حل منطقی مشکلات وعدم اعمال خودتحریمی، حمایت واقعی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران ایرانی و خارجی، جلوگیری از واردات بی‌رویه و سودجویی اخلالگران اقتصادی نظام مقدس و مردم حق شناس را در مقابل فشارها،‌گرانی و تورم یاری دهند.

این نماینده مجلس نهم با بیان این که تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد نموده است، یادآور شد: ظرفیت‌های بزرگ و منابع خدادادی کشور می‌تواند با مدیریت صحیح و تخصیصی تهدیدها را به فرصت وپیشرفت تبدیل کند.

وی درباره حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، توضیح داد: این منطقه با تاریخی کم‌نظیر و مردمی فهیم که در دوران دفاع مقدس و انقلاب حضوری چشمگیر داشتند که با گذشت ۳۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان با مشکلات عمده‌ای در زیرساخت‌ها و نبود فرصت‌های شغلی روبه‌رو هستند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان این که جوانان تحصیلکرده و سرپرستان خانوار در این منطقه برای امرار معاش مجبورند به نقطه دوردست کشور مهاجرت کنند،‌تاکید کرد: نتیجه این کار مشکلات بزرگ برای خانواده‌ها و تخلیه روستاها و شهرها و محرومیت بیشتر منطقه است.

وی درباره مشکلات مردم خلخال و کوثر گفت: در حوزه کشاورزی و دام با وجود پتانسیل‌های بالای موجود و داشتن باغ‌ها و زمین‌های حاصلخیز و تولید محصولات ارگانیک با خروج ۵۰۰ میلیون مترمکعب آب از دو شهرستان و عدم توفیق دولت در جمع‌آوری آب‌های سطحی کشاورزی و دامپروری دچار رکود شده است.

جعفری بنه خلخال با بیان این که از وزیر نیرو وجهادکشاورزی می‌خواهم سدهای در دست مطالعه و احداث این منطقه به صورت جدی پیگیری کنند،‌افزود: در این میان سد گیوی با وجود ۸۰ درصد پیشرفت تعطیل شده است و نیازمند توجه ویژه وزیر نیرو است.

وی درباره مشکلات منطقه خلخال و کوثر در حوزه گردشگری تاکید کرد: با توجه به پتانسیل‌های فراوان شامل آب و هوای بی‌نظیر، تفرجگاه، عندلیب، چشمه، آب گرم، باغ‌های گیوی،‌ طبیعت زیبا، مناطق تاریخی و مذهبی متاسفانه به دلیل عدم توجه و آماده نکردن زیرساخت‌های لازم این صنعت سهمی در توسعه منطقه ندارد.

این نماینده مجلس نهم با انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولان گردشگری کشور، توضیح داد: امیدوارم هر چه سریع‌تر زمینه برای ایجاد زیرساخت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری لازم در این حوزه فراهم شود و برای پاسخگو بودن این سازمان الحاق آن به یک وزارتخانه پیشنهاد می‌شود.

وی با بیان این که در حوزه جاده منطقه بسیار فقیر است، گفت: خیلی از جاده‌های آسفالت شده منطقه از متوسط استانی و کشور پایین‌تر هستند و منطقه با وجود قرار گرفتن در مرکز ثقل ۵ استان هنوز از داشتن یک جاده اصلی محروم است.

نماینده مردم خلخال و کوثر با بیان این که امروز یکی از مطالبات مردم احداث تونل بین خلخال و گیلان برای حذف نقاط خطرناک و بهمن‌گیر است، افزود: تکمیل جاده‌های ارتباطی بین خلخال و کوثر و شهرهای اطراف برای توسعه منطقه ضروری است چرا که منطقه ما با بی‌توجهی از داشتن جاده‌های امن محروم است که از وز یر راه و شهرسازی توجه ویژه به این منطقه را می‌خواهم.

وی با بیان سردسیر بودن منطقه خلخال و کوثر، تصریح کرد: بیش از ۸۰ درصد روستاهای منطقه از نعمت گاز بی‌بهره است لذا از وزیر نفت توجه نگاه ویژه به گازرسانی این منطقه را می خواهم.

جعفری بنه خلخال درباره پوشش تلفن همراه منطقه یادآور شد: با توجه به این که جاده‌های منطقه از داشتن پوشش تلفن همراه محروم است لذا از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات می‌خواهم تا اقدامات لازم در این زمینه را فراهم کنند.

وی با بیان این که بسیاری از مردم خلخال و کوثر از داشتن آب شرب محروم هستند توضیح داد: از وزیر نیرو انتظار دارم تا نگاه ویژه‌ای به این امر حیاتی داشته باشند.

نماینده مردم خلخال وکوثر در مجلس با بیان مشکلات حوزه صنعت و معدن این منطقه تاکید کرد: با وجود پتانسیل‌های فراوان در حوزه صنعت و معدن در استان سهم دو شهرستان کمتر از ۲۵۰ نفر است و یک کارخانه سیمان از ۱۲ سال پیش شروع شده است که در انتظار حمایت وزارت صنعت،‌معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و ا مور دارایی است.

وی با درخواست از وزیر کشور برای تبدیل بخش خورش رستم به مرکزیت شهر هشجین به شهرستان پس از 80 سال داشتن بخشداری ، افزود: ضروری است روستاییان و ک شاورزان همانند کارمندان دولت بیمه تامین اجتماعی شوند و برقراری حقوقی برای جوانان بیکار کشور فراهم شود به طوری که احدی در این کشور فراموش شده نمانند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با بیان ضرورت مبارزه با مفاسد اقتصادی و سودجویان با تشکیل کمیسیون ویژه در مجلس تصریح کرد: تشکیل کمیته‌ای ویژه در مجلس باید حقوق ملت را از واردکنندگان کالای غیرضروری با ارز مرجع بازپس گیرد و لزوم توجه به کارآمدی نظام مالیاتی کشور و کمتر کردن فاصله اقتصادی برای کم کردن فاصله طبقاتی صورت گیرد.

عضو کمیسیون انرژی در مجلس با انتقاد از کاهش خدمات در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گفت: از حضور دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برای حضور در همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری خلخال و کوثر تشکر می‌کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار