عادات نادرست غذایی را تغییر دهید

خبرگزاری پانا: مدیر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: عادات نادرست غذایی عموم مردم موجب شده بیماری های متعددی ظهور و بروز کند

کد مطلب: ۱۷۲۶۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، دکتر امیرمسعود وکیلی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: برای تغییر و اصلاح سبک زندگی و حتی شیوه و نوع غذا خوردن افراد ارایه آموزش های مدون و برنامه ریزی شده بیش از گذشته ضرورت دارد .

وی یادآورشد: آموزش ازجمله مداخلات کارآمد، موثر و کم هزینه در ارتقا سلامت مردم است و جوامع توسعه یافته در این حوزه سرمایه گذاری بیشتری دارند .

وکیلی افزود: پژوهش ها و مطالعات انجام شده نشان می دهد عادات نادرست غذایی در زندگی روزمره عموم مردم به ویژه مناطق روستایی نمود بیشتری دارد .

وی اظهار کرد: آموزش و اطلاع رسانی صرف به تنهایی کافی نیست و اصلاح نگرش افراد و ارتقا مهارتهای لازم در این بخش امری مهم و اساسی تلقی می شود .

مدیر پژوهش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: مصرف بی رویه نمک و روغن از جمله ریسک فاکتورهای مهم در ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، فشار خون و دیابت محسوب می شود و آموزش در این بخش نقش تعیین کننده ای دارد .

وی یادآوردشد: بسیاری از افراد از همان بدو تولد به یک عادت نادرست غذایی تشویق می شوند و در طول عمر خود از این روش پیروی می کنند که تغییر ناگهانی آن عملا کار آسانی نیست .

وکیلی افزود: فرهنگ سازی در کنار آموزش عاملی مهم و اثرگذار در تغییر سبک زندگی بوده و تحقق این مهم در گرو آگاهی و اطلاع رسانی رسانه های گروهی است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار