تذكر دستغیب به ۳وزیر كشور ,راه و شهرسازی و نیرو؛

تاوان بی تدبیری مسئولان را مردم می دهند

خبرگزاری پانا:احمد رضا دستغیب نماینده مردم شیراز در مجلس به 3وزیر كشور ,راه و شهرسازی و نیرو تذکر داد.

کد مطلب: ۱۷۲۵۷۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری کانون دانش آموزی پانا: نماینده مردم شیراز در پی بارش های سنگین برف در 48 ساعت گذشته در شهرستان شیراز و عدم امداد رسانی به موقع و بوجود آمدن مشكلات برای مردم روستا ها و بخش های این شهرستان در قطع آب و برق و گاز و بسته شدن راه هادر نطقی به وزیران كشور راه و شهرسازی و نیرو در صحن علنی مجلس تذكر داد.


در تذكر دستغیب كه در صحن علنی مجلس قرائت شد این نماینده مجلس گفت : باید پیش بینی و تمهیدات لازم در مورد بارش سنگین برف علی رقم اعلام بسیاری از سایت های هواشناسی و وضعیت جوی صورت می گرفت.


احمد رضا دستغیب با اشاره به تلاش كارگران شهرداری ، راه داران و امداد گران هلال احمر كه شب گذشته در بازگشایی مسیر ها ی مواصلاتی در شهر شیراز و خارج شهر تلاش كردن گفت: من دست كارگران شهرداری و امداد گران هلال احمر را می بوسم كه شب گذشته را به سختی تلاش كردند، چرا باید تاوان بی تدبیری مسئولان را مردم و كارگران زحمت كش بدهند.

این نماینده مجلس تصریح كرد:بر اثر بارش سنگین برف و باران آب ، برق و گاز در بسیاری از شهر شیراز و روستا ها قطع بوده و جالب است مسئولان دلایل متعددی را مطرح می كنند و می گویند : این بحران است و این بحران را مدیریت می كنیم.

وی با بیان این كه مردم نمایندگان مجلس ، مدیران و مسئولان را در زمان بحران می خواهند تاكید كرد:در شرایط عادی كه همه چیز خوب پیش می رود اما در شرایط بحران است كه مردم انتظار دارند تمهیدات لازم توسط مسئولان صورت گیرد.

احمد رضا دستغیب در بخش دیگری از سخنان خود در مجلس با تذكر به وزیر راه و شهرسازی گفت: برخی از راه های مواصلاتی شهرستان برف گیر است و هر سال نیز این اتفاق در بخش ارژن ، خان زنیان ، صدرا ، گلستان، گویم و راه های منتهی به یاسوج ، بوشهر و حتی اصفهان این شرایط را داشته اند كه باید از قبل تدبیر و برنامه ریزی برای بحران ها می شد.


دستغیب خاطر نشان كرد متاسفانه شب گذشته بسیاری از مسافران در محور های مواصلاتی منتهی به شیراز برف گیر شده بودند و با خانواده های خود در جاده شب را گذراندند كه این واقعا زیبنده جمهوری اسلامی و مسئولان ما نیست نماینده شیراز همچنین در بخش دیگر سخنان خود از مردم شهرستان زرقان كه به صورت خود جوش از فضای سبز و درختان نگهداری كردند قدردانی كرد.


دستغیب در پایان تاكید كرد:وقتی از مدیران سوالی در مورد مسائل بحرانی صورت می گیرد انتظار داریم گزارش مثبت دهند بلكه از آنها می خواهیم كه واقعیت را بیان كنند اگر مدام اطلاعات غلط بدهند نمی توان اوضاع را مدیریت كرد مردم هم از گزارش های دروغ و غیر واقعی بیزارند بیایید صادقانه مسائل را با مردم در میان بگذارید. بدون شك اتفاقی كه در 48 ساعت گذشته در شهرستان شیراز افتاد یك آزمون بود . اگر چه با همت مردم از آن عبور كردیم و فاجعه رخ نداد.


وی خاطر نشان كرد: باید بسنجیم اگر خطراتی در آینده رخ داد چه اندازه در پدافند عامل موفق هستیم و میتوانیم راه كار های لازم را بیندیشیم.


نماینده مردم شیراز اضافه کرد:چرا تلفن اتفاقات دستگاه ها پاسخگوی مردم نیست حتی اگر نمی توانید كاری برای مردم انجام دهید لا اقل پاسخگوی آنها باشید و گوش شنوایی برای دغدغه ها و نگرانیهایشان این نهایت بی احترامی است كه دستگاه ها جواب شهروندان را نمی دهند.

دستغیب همچنین خواستار آمادگی دستگاه ها برای رویارویی و مدیریت در تکرار حوادث مشابه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار