کلاهبرداری اینترنتی این بار با راه‌اندازی وب سایت فال‌گیری

خبرگزاری پانا:رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران از شناسائی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی که با طراحی وب سایتی در فضای مجازی نسبت به کلاهبرداری از شهروندان اقدام می‌کرد، خبر داد.

کد مطلب: ۱۶۹۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

ایسنا نوشت:

سرهنگ «احمدرضا رستمی» اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی کلاهبردار با راه‌اندازی وب سایتی تحت عنوان طالع‌بینی و فالگیری در فضای مجازی، موضوع به‌طور ویژه در دستور کار مأموران و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد:مأموران با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و اقدامات فنی، متهم به کلاهبرداری اینترنتی به نام «م - ع» را در یکی از شهرستان‌های استان شناسایی کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مازندران افزود: ماموران با شناسائی مخفی‌گاه این فرد با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه متهم به کلاهبرداری اینترنتی را دستگیر کردند.

سرهنگ رستمی خاطرنشان کرد: متهم پس از دستگیری در تحقیقات و بازجوئی‌های فنی پلیس اعتراف کرد حدود 4 تا 5 سال پیش با حضور در میان مردم این اعمال مجرمانه را انجام می‌داده و از آنان پول دریافت می‌کرده است، اما از حدود یکسال پیش با همکاری یکی از دوستانش با هدف کلاهبرداری از شهروندان این وب سایت را راه‌اندازی کرد.

وی افزود: متهم که حدود 25 سال سن با مدرک سیکل است، در قبال اخذ 50 هزار تا 200 هزار تومان به‌صورت آنلاین نسبت به کلاهبرداری تحت‌عنوان فال‌گیری و تجویز داروی گیاهی از شهروندان اقدام می‌کرد.

رئیس پلیس فتای مازندران سرهنگ رستمی در پایان با هشدار به شهروندان خاطرنشان کرد: کلاهبرداران در فضای مجازی به راحتی با تکیه بر اصل گمنامی و بهره گیری از مهندسی اجتماعی اقدام به فریب کاربران ساده لوح می‌کنند ، پس بیائید، در ارائه‌ی اطلاعات شخصی خود در این فضا بیشتر دقت کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار