فرماندار گرگان خبر داد:

ثبت 5428 واقعه تولد در گرگان

خبرگزاری پانا: فرماندار گرگان گفت: در هشت ماه سال‌جاری 5 هزار و 428 تولد در گرگان به ثبت رسیده است.

کد مطلب: ۱۶۸۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا:حیدرعلی احمدی در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی استان اظهار داشت: طی هشت ماه سال‌جاری 5 هزار و 428 تولد در گرگان به ثبت رسیده که از این تعداد 2 هزار و 753 مورد پسر و 2 هزار و 675 نوزاد دختر متولد شده است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه یک‌هزار و 219 مورد وفات در گرگان به ثبت رسیده که شامل 514 مرد و 705 زن است.

احمدی ادامه داد: رکورد ثبت وفات در گرگان 99.5 درصد است که یک دهم درصد از نرم استانی (99.6 درصد) پایین‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: تمامی شهرستان‌های چهارده‌گانه استان گلستان با هدف برجسته‌سازی، اطلاع‌رسانی و اهمیت کار در حوزه ثبت، با هدف ورزیدگی دستگاه‌های عضو در شورای ثبت وقایع حیاتی و ارتقای رکورد شهرستان‌ها در حوزه ثبت تولد و وفات از ابتدای سال جاری برنامه مدوّنی را تنظیم کرده‌اند.

فرماندار گرگان در ادامه با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شورای ثبت احوال استان تصریح کرد: از ابتدای امسال سه جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی در گرگان برگزار شد و یک جلسه مشترک هم با دهیاران در نیمه نخست امسال برگزار کرده‌ایم که برگزاری نوبت دوم این جلسه در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان ابراز داشت: اطلاع‌رسانی در خصوص اهمیت ثبت وقایع حیاتی، تقدیر از شوراها و دهیاران فعال در این عرصه، تشویق و تقدیر بهورزان و ثبت‌یاران و تقویت رابطه با متولیان مساجد، امام‌زادگان و غیره برای جذب هرچه بیشتر ثبت‌یاران از دیگر اقداماتی است که در دستور کار شورای ثبت وقایع حیاتی گرگان و سایر شهرستان‌های استان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار