مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی:

سرانه مصرف ماهی در استان شش و نیم کیلو گرم است

خبرگزاری پانا: مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اکنون سرانه مصرف ماهی در استان شش و نیم کیلوگرم است.

کد مطلب: ۱۶۶۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد

حسن اکبری در گفت و گو با خبرنگار پانا، تصریح کرد: شهرستان اراک با هشت کیلوگرم بیشترین میزان مصرف و شهرستان خنداب با پنج و نیم گرم مصرف ماهی در طول سال کمترین میزان مصرف را در استان دارا هستند.

به گفته وی سرانه مصرف ماهی در کشور طبق آمار سازمان شیلات ایران حدود ده کیلوگرم است که استان حدود سه و نیم کیلوگرم از نرم کشوری عقب تر است.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در خصوص برنامه های در نظر گرفته شده به منظور جبران این فاصله نیز اظهار کرد: خوشبختانه با برنامه هایی که انجام گرفته است امیدواریم این سرانه را در برنامه پنجم به هفت و نیم کیلوگرم در سال 94 برسانیم.

اکبری برگزاری کلاس ها و جشنواره های طبخ آبزیان، نمایشگاه های عرضه محصولات شیلات و آموزش های چهره به چهره را از جمله مهم ترین برنامه های مد نظر این نهاد به منظور افزایش سرانه مصرف آبزیان در استان برشمرد.

این مسئول با اشاره به اهمیت مصرف ماهی بیان کرد: در بسیاری موارد مصرف ماهی به جای استفاده از قرص توصیه می شود و همچنین پزشکان استفاده از این فرآورده را برای بیماری های قلبی، روماتیسم و افسردگی هم موثر می دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار