معدن طلای زرتشت با قدمت 3000 سال به زودی بهره برداری می شود

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: بهره‌برداری از معدن طلای زرترشت جنوب کرمان با قدمت 3 هزار سال به زودی آغاز می‌شود.

کد مطلب: ۱۶۶۸۳۶
لینک کوتاه کپی شد

محمود اسکندری‌نسب بعد از ظهر امروز در نشست راجع به معدن «دره‌شیر» جبالبارز شمالی اظهار داشت: در منطقه بحر آسمان یک حوزه عظیم مس است که ادامه مس سرچشمه است و یک معدن آهن هم در این منطقه وجود دارد.

وی افزود: در شهرستان رودبار منطقه رودفرق 400 میلیون تن ذخیره مس دارد و یک معدن مس هم در منطقه کمرکان وجود دارد و معدن آهن «جنگا» در منطقه ساردئیه نصب تأسیسات آن برای فرآوری در حال انجام است.

اسکندری‌نسب تصریح کرد: در حوزه شهرستان عنبرآباد برای حوزه وسیع منگنز، ایجاد تأسیسات فرآوری آن در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: معدن طلا در مرز منطقه فاریاب و زهمکان که حدود 10 سال راکد بود با رایزنی‌های انجام شده با یکی از سرمایه‌گذاران بزرگ معادن کشور به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه این معدن طلا قدمت 3 هزار ساله دارد، گفت: بهره‌برداری از معدن، توسعه اکتشاف و آزمایش‌های نیمه‌صنعتی فرآوری آغاز و معدن طلای «زرترشت» فعال می‌شود.

اسکندری‌نسب با بیان اینکه تأکید بر فرآوری مواد در منطقه داریم، عنوان کرد: جنوب کرمان رتبه سوم ذخایر معدنی کشور را دارد، اما از نظر فرآوری رتبه آخر را داریم.

معدن مس منطقه دره شیر جبالبارز شمالی مراحل ثبت قانونی را طی کرده و در مرحله اکتشاف است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار