نوبخت تاکید کرد :

ضرورت پیگیری حقابه ایران از رودخانه هیرمند

خبرگزاری پانا: معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری بر لزوم پیگیری حقابه جمهوری اسلامی ایران از رودخانه هیرمند تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۶۶۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نیرو ، محمدباقر نوبخت quotation mark در بازدید از محل ورودی آب رودخانه هیرمند اظهار داشت: در مقابل خدمات جمهوری اسلامی ایران به افغانستان، حقابه ایران پیگیری و وصول شود.
در این بازدید که شماری از نمایندگان و مدیران دستگاهای اجرایی استان سیستان و بلوچستان نیز حضور داشتند، مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان هم گفت: رودخانه هیرمند تنها تامین کننده آب و زندگی بخش دشت سیستان است و به دلیل نبود منابع آب زیر زمینی، حیات این منطقه کاملا به جریان هیرمند وابسته است.
احمد عاقبت بخیر افزود: رودخانه هیرمند از کوه های هندوکش در افغانستان سرچشمه می گیرد و با پیمودن
بیش از 1500 کیلومتر وارد خاک ایران می شود و پس از آبیاری زمین های دشت سیستان به دریاچه هامون می ریزد.
وی گفت :‌ این دریاچه به عنوان هفتمین تالاب بین المللی و تنها تالاب آب شیرین فلات ایران، تاثیر زیست محیطی بسزایی در منطقه دارد که متاسفانه در زمان حاضر، به دلیل قطع آب و اجرا نشدن پروتکل هیرمند از طرف افغانستان، کاملا خشک بوده و مشکلات زیادی ازجمله گرد و غبار را برای مردم منطقه به وجود آورده است.
عاقبت بخیر اظهار داشت: تمامی این مشکلات از کمبود آب در منطقه ناشی شده است و پیگیری و وصول حقابه ایران بخش زیادی از این مشکلات را برطرف خواهد کرد.
مدیرعامل آب منطقه ای سیستان و بلوچستان تاکید کرد: می توانیم در قبال ارایه خدمات به افغانستان، حقابه هیرمند را مطالبه و وصول کنیم که امیدواریم با دیپلماسی فعال به زودی محقق شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار