بیشترین شکایات مردم زنجان ازحوزه پزشکی مربوط به جراحی زنان وزایمان است

خبرگزاری پانا: رییس سازمان نظام پزشکی استان زنجان گفت: بیشترین شکایات مردم این استان از حوزه پزشکی مربوط به جراحی های زنان و زایمان است

کد مطلب: ۱۶۴۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، حسین بابایی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: طی سه ماهه نخست امسال بیشترین شکایات مردم این استان در حوزه پزشکی پس از جراحی زنان و زایمان، مربوط به دندانپزشکی، جراحی عمومی و ارتوپدی بوده است .

وی یادآوردشد: طی سال گذشته نیز رده بندی شکایات مردمی از حوزه پزشکی به لحاظ بیشترین تعداد مربوط به گروههای چهارگانه ذکر شده بوده است .

بابایی افزود: طی سه ماهه نخست امسال 37 پرونده قصور پزشکی در دادسرای انتظامی این استان تشکیل و به دلیل حجم بالای رسیدگی، موارد در کمیسیون های متعدد تخصصی بررسی شده است .

وی اظهار کرد: از مجموع پرونده های تشکیل شده در خصوص قصور پزشکی در سه ماه نخست امسال برای پنج فقره منع تعقیب، یک مورد کیفر خواست، 10 مورد رای نهایی، سه مورد دیگر رای برائت صادر شده و پنج مورد باقیمانده نیز در حال بررسی و نظرات کارشناسی است .

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور گفت: طی سال گذشته 149 فقره پرونده قصور پزشکی در دادسرای انتظامی این استان تشکیل و تخلفات مربوطه نیز بررسی و رای نهایی آن صادر شده است .

وی یادآورشد: طی چهار سال گذشته نیز 536 فقره پرونده پزشکی در دادسرای انتظامی تشکیل شده و 230 فقره پرونده در هیات بدوی مورد بررسی قرار گرفته است .

بابایی افزود: از مجموع پرونده های تشکیل شده قصور پزشکی در هیات بدوی برای 213 فقره آن رای صادر شده است .

وی اظهار کرد: 78 فقره پرونده پزشکی در هیات تجدید نظر مورد بررسی قرار گرفته که برای 70 فقره آن رای نهایی صادر شده است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار