تاثیر مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری در بروز مشکلات کیسه صفرا

خبرگزاری پانا: مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری در بروز مشکلات کیسه صفرا موثر است.

کد مطلب: ۱۶۳۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، پزشک شبکه بهداشت و درمان شهرستان شیروان با اعلام این مطلب گفت: مشکلات کیسه صفرا بیشتر در زنان بالای 40 سال که بارداری های مکرر داشته اند و مصرف چربی و غذاهای آماده و فست فودها در آن ها بیشتر است شیوع بالایی دارد.

مهین کوشا افزود: سنگ کیسه صفرا با مصرف زیاد چربی ها به ویژه روغن های جامد ارتباط مستقیم دارد که در ابتدای امر علایمی در فرد مشاهده نمی شود اما پس از چند سال که حجم سنگ ها افزایش می یابد علایمی نظیر درد در ناحیه راست که به سمت شانه راست کشیده می شود بروز می کند و این دردهای تیر کشنده فرد را آزار می دهد.

وی تصریح کرد: در برخی از موارد این دردها به قدری شدید است که با درد قفسه سینه همراه می شود و ممکن است به تهوع و استفراغ شدیدی دچار شود.

کوشا پیشگیری از چاقی و پیروی از رژیم غذایی مناسب و کم کالری به ویژه کم چربی را در پیشگیری از مشکلات کیسه صفرا موثر دانست و عنوان کرد: مصرف غذاهای پرچرب و پرکالری نه تنها افراد میانسال بلکه کودکان و نوجوانان را نیز در معرض سنگ کیسه صفرا، عفونت و دیگر مشکلات قرار می دهد.

وی تاکید کرد: کودکان را از همان ابتدا به مصرف غذاهای کم چرب و دارای ارزش غذایی بالا عادت دهید زیرا مصرف زیاد غذاهای آماده و فست فودها در دوران کودکی که از چربی و نمک بالایی برخوردار است زمینه ابتلا به بسیاری از بیماری ها نظیر سنگ کیسه صفرا را در دوران بلوغ و نوجوانی فراهم می آورد.

این پزشک اظهار کرد: مصرف غذاهای شیرین همانند غذاهای پرچربی در بروز این مشکل دخیل است بنابراین برای حفظ سلامتی بهتر است از اصول تغذیه صحیح آگاه شوید و از آن پیروی کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار