دوره آموزشی ضمن خدمت« اصول و فنون راهنمایی مشاوره» زنجانرود

خبرگزاری پانا: کارشناس روابط عمومی آموزش و پرورش زنجانرود گفت: دوره آموزشی ضمن خدمت« اصول و فنون راهنمایی مشاوره» زنجانرود برگزار شد

کد مطلب: ۱۶۳۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، دوست محمد عباسی در گفتگو با خبر نگاران پانا؛ گفت: وجود تفاوت های فردی در دانش آموزان ، ضرورت شناخت و توجه به این تفاوت ها در امرآموزش وپرورش و نیز وجود‌استعدادهای عمومی و اختصاصی در‌فراگیران عرصه علم و آگاهی ، توجه به فنون و راهنمایی مشاوره و اهمیت آن را در دستگاه تعلیم و تربیت به خوبی نشان می دهد .

به منظور بررسی و چگونگی شناخت و حل مسائل ومشكلات جسمانی،عاطفی، اجتماعی، رفتاری، تحصیلی وخانوادگی دانش آموزان و توجه به این امر مهم ، دوره آموزشی ضمن خدمت« اصول و فنون راهنمایی مشاوره» با حضور بیش از 40 نفر ازرابطان هسته مشاوره منطقه ، در کانون فرهنگی امام خمینی (ره) زنجان برگزار شد .

در این کارگاه آموزشی- توجیهی ، اکبر احمدی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای كیفیت خدمات مشاوره ای و هسته مربوطه ، گفت : ارتقا بهداشت روانی ، جلوگیری از آسیب ها و خطرات فردی و اجتماعی و تغییر رفتار کودکان و نوجوانان از مهم ترین وظایف رابطان هسته مشاوره است .

وی افزود :اصول و فنون راهنمایی در این خصوص به خود شناسی در تصمیم گیری و تصمیم سازی و آرامش و آسایش روحی روانی دانش آموزان در حل مشکلات خود تاثیر فراوانی می گذارد .

در ادامه، مجید رحیمی روان شناس و مدرس دوره مذکور ، مطالبی درباره علل مشکلات ذهنی و تحصیلی و تربیتی دانش آموزان مطالبی عنوان کرد .

وی در این کارگاه آموزشی برخی ویژ گی ها و خصوصیات دانش آموزان دیر آموز و عادی و مسائلی در مورد برخی ناهنجاری ها و هنجار های اجتماعی را برای شرکت کنندگان ارائه کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار