امامی:

بودجه کشور نسبت به سال قبل شفافیت بیشتری دارد/ مجمع نمایندگان پیگیر بررسی مجدد بودجه استان است

خبرگزاری پانا: نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی درباره بررسی بودجه سال 93 گفت: مجمع نمایندگان استان با جدیت تمام بودجه اختصاص داده شده به استان را بررسی می کند تا ضمن اولویت بندی طرح های عمرانی منطقه، مطالبات استان را به صورت کتبی هم به رئیس مجلس و هم به رئیس دولت اعلام کنیم.

کد مطلب: ۱۶۲۸۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی درباره بررسی بودجه سال 93 که توسط دولت اعلام شده است گفت: مجمع نمایندگان استان با جدیت تمام بودجه اختصاص داده شده به استان را بررسی می کند تا ضمن اولویت بندی طرح های عمرانی منطقه، مطالبات استان را به صورت کتبی هم به رئیس مجلس و هم به رئیس دولت اعلام کنیم.

عیسی امام افزود: بودجه کشور بر اساس رابطه بین منابع و مصارف بررسی می شود و به عبارت دیگر درآمد و هزینه کشور بودجه را تعیین می کند، لذا نمی توان بدون منابع هزینه های اضافی بر دوش کشور گذاشت.

وی افزود: درآمد کشور وابسته به نفت است و آنچه بر اساس تحریم ها اتفاق افتاد باعث شد تا ما در فروش نفت محدود شویم لذا نفت 2 میلیون 700 هزار بشکه ای در روز را بیش از یک میلیون بشکه نمی تواند بفروشد، الان هم این تعداد بشکه نفت را با قیمت 100 دلار به ارزش 2650 تومان می فروشد.

امام بیان کرد: علاوه بر نفت درآمدهای دیگری مانند مالیات ، صادرات و واردات و غیره وجود دارد که دولت با برآورد مجموع درآمد ها و بررسی هزینه های کشور و اولویت بندی طرح های عمرانی اقدام به ارائه بودجه کرده است .

وی با ابراز خرسند از این که بودجه امسال نسبت به سال قبل از شفافیت بیشتری برخوردار است اعلام کرد که در شرایطی که کشور در آن قرار دارد، دولت با توجه به منابع نفتی بودجه کشور را انقباضی بسته است.

امامی تصریح کرد: بر اساس این محدودیت پروژه های اولویت دار کشور در این بودجه در نظر گرفته شده که در قالب 246 پروژه تدوین شده و در این حالی است که طی سال های گذشته نزدیک به 3 هزار پروژه نیمه کاره در کشور وجود دارد.

وی با بیان این که این انتظار وجود دارد تا قمستی از منابع دولت که از سال های گذشته در بانک های خارجی از بانک مرکزی بلوکه شده است هرچه سریعتر به کشور برگردد، اضافه کرد: سیاست دولت در کلیات بودجه درست است اما باید دولت به قوانین مانند قانون برنامه پنجم که مطابق قانون بالادستی است عمل کند و بر اساس همین قانون 2 درصد بودجه کشور برای استانهای محروم در نظر گرفته شده شده است.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر بی نتیجه بودن تلاش های نمایندگان در سال های گذشته برای اجرای بودجه 2 درصدی استان های محروم خاطرن نشان کرد: امسال هم مانند قبل پیگیری و رایزنی های فراوانی درباره استان های محروم داشتیم

ولی این پیگیری ها مانند قبل نتیجه ای نداشت و متوجه شدیم دولت از مجموع 4 هزار میلیارد تومان که می بایست برای رفع محرومیت اختصاص دهد بویژه برای استان ما که در بین 8 استان محروم کشور رتبه ششم را دارا است، متاسفانه رقمی حدود 700 میلیارد تومان را برای کشور در نظر گرفته است و نمی توان با توزیع آن برای رفع محرومیت فعالیت چشم گیری داشت و با آن رشد توسعه استان را حداقل به میانگین کشور رساند.

امامی با اعتراض به این که بودجه در نظر گرفته شده برای کل کشور است و استان های محروم بودجه اختصاصی ندارند عنوان کرد که بعضی استان ها علاوه بر این که از سهم دو درصد برخوردار شده اند در درآمد های نفتی نیز سهیم هستند به نظر می رسد بی توجهی صورت گرفته است.

وی وعده داد با توجه به وجود راهکار قانونی برای نمایندگان در قالب پیشنهاد در زمینه بررسی مجدد، در روزهای آینده تلاش خواهند کرد از طریق قانونی حرف های خود را به دولت اعلام کنند.

امامی گفت: قرار است برای بررسی بودجه جلسه ای با حضور کارشناسان و مسئولان برگزار شود و در همین جلسه ردیف هایی از بودجه که به آنها کم توجهی شده یا سهم استان در آن به شدت کاهش پیدا کرده یا حتی جزو اولویت های مهم ما بوده ولوو این که پیشرفت فیزیکی کمتری داشته مانند مساله آب در استان ما که هم در بخش آشامیدنی و هم در بخش کشاورزی بسیار مهم است، در این مرحله به آن تاکید خواهیم کرد.

وی در پایان با بیان این که دولت باید در بخش های آب رسانی مانند سدسازی و آب بند توجه ویژه ای به استان ما داشته باشد اذعان کرد: بحث ها را با کارشناسان و مدیران اجرایی بررسی خواهیم و در قالب پیشنهاد و هم از طریق تذکراتی که در مجلس می توان ارائه داد پیگیر خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار