یک مسوول در حوزه هنری زنجان:

رسانه ملی جایگاهی برای نقد ادبی در نظر نگرفته است

خبرگزاری پانا: مسوول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری زنجان، گفت: رسانه ملی جایگاهی برای نقد ادبی در نظر نگرفته است

کد مطلب: ۱۶۱۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، "رهبر حیدری" در گفتگو با خبرنگاران پانا، با اشاره به وضعیت نقد شعر در زنجان، تصریح کرد: افرادی که در زمینه نقد ادبی فعالیت دارند به علت اینکه سال ‎ های متوالی در حوزه ادبیات فعالیت کرده ‎ اند می ‎ توانند تجربیات خود را ارایه دهند و نقاط ضعف و قوت آثار مورد نقد شده را بیان کنند و تا از این طریق شاعر یا نویسنده ‎ ای که آثارش مورد نقد قرار گرفته بتواند سطح آثار خود را بالا ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات نقد، افرادی که حضور دارند و اقدام به نقد اثری می ‎ کنند، می ‎ توانند با ارایه ایده ‎ ای کارساز، تبادل آرا و اندیشه کنند؛ در واقع جلسات نقد ادبی در صورتی می‏تواند کارساز باشد که بر اساس حکمت باشد که در این زمینه استاد مطهری گفته ‎ اند "نقد جنگ شخص با شخص نیست جنگ حرف با حرف است."

حیدری افزود: چنانچه در جلسات نقد ادبی جنگ حرف با حرف نهادینه شود و درگیری شخصی اتفاق نیفتاد، این جلسات خواه ناخواه خروجی ‎ های مثبتی به جای خواهد گذاشت.

مسوول واحد آفرینش ‎ های ادبی حوزه هنری زنجان با اشاره به ظرفیت پرداخت رسانه ملی به بحث جلسات نقد آثار ادبی، اظهار کرد: رسانه ملی ظرفیت بالایی در این خصوص دارد، اما متاسفانه جایگاه تعریف شده ‎ ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده است.

وی عنوان کرد: رسانه ملی تا حدودی در زمینه نقد فیلم و نقد برخی کتاب‏ ‎ ها برنامه ‎ هایی را در نظر می ‎ گیرند، ولی بهتر است این اقدام به نوعی ادامه داده شود تا به بحث نقد کتاب و شعر نیز بیانجامد.

وی عنوان کرد: رسانه ملی تا حدودی در زمینه نقد فیلم و نقد برخی کتابها و برنامه هایی را در نظر می گیرند، ولی بهتر است این اقدام به نوعی ادامه داده شود تا به بحث نقد کتاب و شعر نیز بیانجامد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار