بیمه مركزی ؛ نهاد حاكمیتی دولت در صنعت بیمه كشور است

خبرگزاری پانا: بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است: براساس قانون « به منظور تنظیم و تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت از بیمه گذاران و بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها و همچنین به منظور اعمال نظارت دولت بر این فعالیت» تاسیس شده است.

کد مطلب: ۱۶۰۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده است براساس قانون « به منظور تنظیم و تعمیم و هدایت امر بیمه در ایران و حمایت از بیمه گذاران و بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها و همچنین به منظور اعمال نظارت دولت بر این فعالیت» تاسیس شده است.
این سازمان با ارکانی با ترکیب مجمع عمومی ، شورای عالی بیمه ، هیئت عامل و بازرسان اداره می شود که اعضا و ترکیب هر کدام از آنها باید به تأیید و تصویب مستقیم و غیر مستقیم هیئت وزیران برسد.
اعضای مجمع عمومی به عنوان اصلی ترین رکن بیمه مرکزی را افرادی مانند وزرای امور اقتصادی و دارایی ،صنعت، معدن و تجارت و تعاون،کار و رفاه اجتماعی تشکیل می دهند.
تصمیم گیری این اعضا نیز نمی تواند خارج از چارچوب قوانین و مقررات دولت جمهوری اسلامی باشد.
بیمه مرکزی تاکید کرده است : همواره با تدوین و تنظیم مقررات و آئین نامه های مختلف به ارتقای فعالیت های صنعت بیمه از طریق افزایش نظارت مطلوب بر فعالیت شرکت های بیمه برای برقراری رقابت بهتر و بیشتر می پردازد.
بیمه مرکزی در ادامه نقل قول برخی رسانه ها از محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی با عنوان quotation mark دولت دخالتی در صنعت بیمه ندارد quotation mark را رد کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار