مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام :

سرانه مصرف ماهی در ایلام به 6/5 کیلوگرم در سال افزایش یافت

خبرگزاری پانا : مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام گفت: سرانه مصرف ماهی در این استان با ارتقا فرهنگ مصرف این ماده غذایی مغذی به 6/5 کیلوگرم در سال افزایش یافته است.

کد مطلب: ۱۵۹۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از مدیر شیلات جهاد كشاورزی ایلام؛ فتح الله سلیمانی اظهار کرد: مردم ایلام در سبد غذایی خود بیشتر از گوشت قرمز استفاده می کردند و سرانه مصرف ماهی در استان تنها 25 گرم در سال بود.

وی افزود: با توجه به راه اندازی تعاونی های صید و صیادی در استان و استخرهای پرورش ماهی سردآبی و گرمی، فرهنگ استفاده از ماهی در سبد غذایی خانوارهای ایلامی بهبود یافته است.

مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: استان ایلام ظرفیت توسعه پرورش ماهی در قفس را دارد و می تواند میزان تولید ماهی خود را افزایش دهد.

سلیمانی تاکید کرد: اکنون دو مجتمع پرورش ماهی در خروجی سد کرخه با ظرفیت 500 تن و سد ایلام با ظرفیت 200 تن در سال در دست اجراست.

وی ابراز کرد: سالانه شش هزار تن انواع ماهی از 170 مزرعه پرورش ماهی گرم آبی ، سرد آبی و استخرهای دومنظوره کشاورزی این استان تولید و روانه بازار می شود.


مدیر شیلات جهاد کشاورزی ایلام ماهی های پرورشی گرم آبی استان را ˈکپورˈ ، ˈآمورˈ ، ˈفیتوفاگˈ و ˈبیگ هدˈ، ماهی سردآبی را ˈقزل آلاˈ و ماهیان بومی استان را از نوع ˈشیربتˈ و ˈبنیˈ عنوان کرد.

سلیمانی در پایان ابراز امیدواری کرد با راه اندازی مجتمع های پرورشی و تولید ماهی جدید بتوان علاوه بر استحصال ماهی بیشتر، مصرف آن را به عنوان غذای سلامتی در میان خانواده های ایلامی افزایش داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار