مسئول هیئت اثنی عشری در شهرری : امام حسین(ع) برای پایداری دین اسلام قیام کرد

خبرگزاری پانا:سید محمد هاشمی گفت: امام حسین(ع) برای پایداری از دین اسلام و جاودان باقی ماندن آن قیام کردند.

کد مطلب: ۱۵۹۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه 20، سید محمد هاشمی مسئول هیئت اثنی عشری در شهرری به مناسبت برگزاری ویژه برنامه پرده عشاق و تجلیل از مداحان و پیرغلامان برجسته شهرری در مصاحبه با خبرنگار فرهنگسرای ولاء گفت: برگزاری این همایش ها و تجلیل از مداحان بسیار آموزنده است و اجرای این همایش ها می تواند بر روی افراد جامعه تاثیر گذار باشد.

مسئول هیئت اثنی عشری، با اشاره به همایش پرده عشاق و مراسم تجلیل از رنجبر گل محمدی، مداح و شاعر اهل بیت که در تاریخ 14 آذرماه در فرهنگسرای ولاء برگزار می شود، گفت: اگر برگزاری این همایش ها با حضور مسئولین شهرری صورت بگیرد بسیار با شکوه تر برگزار می شود.

هاشمی در ادامه در خصوص فعالیت های این هیأت گفت: هیئت اثنی عشری در سال 1321 (ه ش) در شهرری، به همت مرحوم حسین اثنی عشری تاسیس شد و تا به حال اشخاص مذهبی زیادی در این هیئت حضور داشتند.

وی با یادآوری این هیأت گفت: من از سن کودکی در این هیئت حضور داشتم و پس از حضور مرحوم اثنی عشری در زندان شاهنشاهی و شهادتش در سال 1342 این هیئت به هدایت پدرم و سپس به مسئولیت من در آمد.

هاشمی با اشاره به اهداف برگزاری مناسک مذهبی ذکر کرد: ما با برگزاری این مراسم ها می خواهیم چراغی که امام حسین(ع) برای حفظ اسلام روشن کرده است خاموش نکنیم و از آن حفاظت کنیم.

وی با توجه به اینکه تفاوت هایی در آیین عزاداری قبل از انقلاب اسلامی و زمان حال وجود دارد، بیان کرد: آیین عزاداری حسینی از قبل از انقلاب اسلامی تا به حال تغییراتی کرده است و در قبل از انقلاب اسلامی مردم در زیرزمین ها و به صورت پنهانی عزاداری می کردند ولی در زمان حال این عزاداری ها آزاد شده است.

مسئول هیئت اثنی عشری با اشاره به این حسینیه ذکر کرد: این حسینیه از دو بخش مسجد و حسینیه تشکیل شده است و بازسازی این حسینیه به همت مرحوم حاج آقا ری شهری صورت گرفته است.

وی با اشاره به علت انحراف برخی جوانان از آموزه های دین مبین اسلام در زمان حال تصریح کرد: هجمه فرهنگ های بیگانه نیز از جمله دلایل انحراف جوانان است و باید به جوانان احترام بگذاریم و در کارهای مختلف از آن ها نیز نظر بگیریم و نگذاریم که از این مکان ها دور بشوند.

مسئول هیئت اثنی عشری با اشاره به قیام امام حسین (ع) بیان کرد: ما باید از قیام امام حسین(ع) که برای آزادی و احیای دین مبین اسلام بود درس بگیریم .

سید محمد هاشمی در پایان ضمن موثر دانستن برنامه های چون پرده عشاق گفت: این برنامه ها باید به گونه ای اجرا شود که فرهنگ سازی مفیدی در بین جامعه صورت بگیرد.

دوستداران اهل بیت(ع) می توانند جهت شرکت در ویژه برنامه پرده عشاق که به منظور تجلیل از استاد رنجبر گل محمدی، پیرغلام اهل بیت(ع) و با حضور مسئولین شهرری برگزار می شود، روز پنجشنبه 14 آذرماه، ساعت 17:30 در سالن اجتماعات فرهنگسرای ولاء حضور بهم رسانیده و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 33749134 تماس حاصل فرمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار