نماینده یونسكو در ایران:

تلاش ایران در جذب كودكان به مدرسه و برابری جنسیتی قابل ستایش است

خبرگزاری پانا: نماینده یونسكو و رئیس دفتر زیر منطقه ای یونسكو در تهران با قائم مقام وزیر در امور بین الملل در دفتر كار وی دیدار و گفتگو كردند.

کد مطلب: ۱۵۷۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، خلیل بابالو با اشاره به پیشرفت های جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها از جمله آموزش و پرورش برخی از دستاوردهای آموزشی كشورمان را برشمرد.

وی همچنین با اشاره به هدف یونسكو كه برقراری صلح و ایجاد تفاهم بین ملت ها از راه آموزش است، آمادگی وزارت آموزش و پرورش را برای همكاری با یونسكو در راستای اهداف صلح آمیز و همكاری با سایر كشورها اعلام كرد.

بابالو در ادامه با اشاره به جمعیت جوان ایران از آن به عنوان فرصتی بی بدیل یاد كرد و افزود : جمهوری اسلامی ایران به منظور تعامل وهمكاری بیشتر با همتایان خود در سایر كشورهای جهان آمادگی كامل دارد .
در ادامه هیراناندرپور، نماینده یونسكو با اشاره به پیشرفت های چشمگیر جمهوری اسلامی ایران در زمینه آموزش، تلاش های كشورمان در زمینه جذب تمامی كودكان به مدرسه و ایجاد برابری جنسیتی در آموزش را مورد ستایش قرار داد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه ها و اولویت های یونسكو برای سال های پس از 2015 گفت: چهار حوزه دسترسی به آموزش، كیفیت آموزش، برابری جنسیتی و یادگیری مادام العمر چهار حوزه ای هستند كه قرار است تمركز برنامه های یونسكو بر روی آنها باشد و ایران از جمله كشورهایی است كه در همه این حوزه ها پیشرفت كرده و در مقایسه با سایر كشورها در موقعیت خوبی قرار دارد.

گفتنی است؛ دفتر زیر منطقه ای یونسكو در تهران چهاركشور، ایران، پاكستان، افغاستان و تركمنستان را زیر پوشش دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار