۸ موردی که بچه‌های طلاق اصلا دوست ندارند

خبرگزاری پانا:اگر پیغام یا حرف خاصی دارید كه می خواهید همسر سابق تان از آن آگاه شود، فرزند خود را وسیله قرار ندهید.

کد مطلب: ۱۵۱۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، زنان و مردانی كه به هر دلیل از هم جدا می شوند، می توانند همسر دیگری انتخاب كنند و آرامش از دست رفته خود را باز یابند، اما همسران جدید آنها شاید برای بچه هایشان جای پدر یا مادر را پر نكنند. در واقع اگر پدر و مادر رابطه فیزیكی بین خود را قطع كنند، باز هم مجبورند به خاطر فرزندان شان مسائلی را در رابطه با همسر قبلی خود رعایت كنند تا از رسیدن آسیب های بیشتر به فرزند جلوگیری شود. به ویژه كودكان سنین بالاتر هم خاطرات بد مربوط به جدایی والدین را به یاد می آورند، هم از جراحت های كهنه آن دوران كه اثرش تا سال ها باقی می ماند، رنج می برند. رعایت برخی نكات برای زنان و مردانی كه از هم جدا شده اند، الزامی است.

بدگویی كردن در مورد والد دیگر

تخریب والد دیگر در مقابل كودك، خودباوری در وی را از بین می برد. یك كودك چه به لحاظ محیطی و چه به لحاظ ژنتیكی به هر دو والد وابسته است. وقتی یكی از آنها مدام از دیگری بدگویی كند و حتی رفتارهای كودك را به كارهای بد او شباهت دهد، این پیام را به او می رساند كه او نیز بد و نفرت انگیز است.

منع كردن كودك از صحبت درباره والد دیگر

بچه ها دوست دارند آزادانه و بدون ترس در مورد تمام مسائل زندگی شان صحبت كنند حتی در مورد پدر یا مادری كه دیگر با آنها زندگی نمی كنند. اگر كودك یا نوجوانی نزد والدی كه با وی زندگی می كند، از والد دیگر گله گزاری كند فقط دوست دارد طرف مقابل شنونده باشد، به ناراحتی او دامن نزند و در صورت امكان به دنبال رفع اختلاف و كدورت آنها باشد.

بازگو كردن تمام حقایق تلخ نزد بچه ها

افشا كردن تمام ناملایمات و عذابی كه از همسر قبلی خود كشیده، اندوه و درد را در دل كودك نهادینه می كند. ا گر نیاز دارید كسی به درد دل های شما گوش كند، به یك فرد آگاه و متخصص، مثل مشاور خانواده مراجعه كنید. حتی مسائل مالی مربوط به كودك را نزد او بازگو نكنید. اگر همسر سابق شما مخارج كودك را نمی پردازد، او را از این موضوع آگاه نكنید چون ممكن است فكر كند پدر و مادر دوستش ندارند.

نگه داشتن كودك در بی خبری كامل

لازم است بعضی اطلاعات مربوط به طلاق به نسبت سن كودك در اختیار او قرار بگیرد. برای مثال كودكی كه شرایط سنی اش ایجاب كند، حق دارد دلیل جدایی پدر و مادرش را بداند. برای آگاهی از زمان و نحوه دادن اطلاعات به كودك بهتر است با مشاور مذاكره شود.

فرار از مجالس خانوادگی به دلیل حضور همسر سابق

به طور معمول بچه های طلاق كه در سنین بالاتری هستند از برپا كردن مجالس خانوادگی هراس دارند، اما آنها نیازمندند در برخی لحظات خاص پدر و مادرشان را در كنار خود ببینند، بنابراین در حد امكان هر چند وقت یك بار گردهمایی های خانوادگی مثل صرف شام ترتیب دهید. البته در برخی موارد خاص كه تنش بین پدر و مادر متاركه كرده بسیار زیاد است، عدم حضورشان در یك مجلس به خاطر احتمال مشاجره، بهتر است.

سرزنش كردن بچه ها به خاطر وقت گذرانی با والد دیگر

زن و مردی كه از هم جدا شده اند معمولاً زمانی را برای وقت گذرانی كودك با والدی كه پیش او زندگی نمی كند، تعیین می كنند. اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، فرزند خود را برای رفتن پیش پدر یا مادرش بی میل نسازید، نگویید كه اگر پیش او بروی تنها می مانی... او دوستت ندارد... یا پیش او به تو خوش نمی گذرد. در عوض به خود بگویید این زنگ تفریح است برای تجدید قوا و برای فرزند خود لحظات خود آرزو كنید.

تبدیل كردن كودك به پستچی

اگر پیغام یا حرف خاصی دارید كه می خواهید همسر سابق تان از آن آگاه شود، فرزند خود را وسیله قرار ندهید. اگر پرداخت هزینه های فرزندتان به عهده شماست، پول یا چك را مستقیماً به دست كودك ندهید و در عوض با مادرش در این باره گفتگو كنید. مطمئن باشید فرزندتان از اینكه رابط بین شما شده و ناتوانی شما در گفتگو با یكدیگر را می بیند، زجر می كشد.

بروز ناراحتی ناشی از جدایی به مدت طولانی

درد ناشی از جدایی ممكن است تا مدتی طولانی التیام نیابد، اما یك پدر یا مادر مسئول كسی است كه درد خود را مدام نزد فرزندش آشكار نسازد. مدام از اینكه چگونه از طرف همسر سابق مورد ستم قرار گرفته، به فرزند خود نگوید. خیلی وقت ها بچه های بالغ به سمت والدی كه تقصیر كار شناخته می شود، جذب می شوند.

منبع: افکار نیوز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار