معاون شرکت بورس اعلام کرد :

ضرورت جذب سرمایه های سرگردان و خرد خانگی

خبرگزاری پانا: معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: باید برای جذب سرمایه های سرگردان و خرد خانگی ، ابزارهایی طراحی شود تا افرادی که فرصت، دانش و ریسک پذیری کمتری برای معاملات دارند هم از این بازار بهره مند شوند.

کد مطلب: ۱۵۱۶۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از سنا، علی صحرایی گفت : حجم و ارزش معاملات بسیار قابل توجه است که با فرهنگ سازی، آموزش، تمرکز و توجه رسانه ها به بازار سرمایه، فراهم شدن زیر ساخت های توسعه ای از جمله نرم افزارهای معالات برخط محقق شده است.
وی خاطر نشان کرد: کارنامه دست اندارکاران بازار سرمایه برای آشنایی بهتر و بیشتر مردم با بازار سرمایه و رشد بازار قابل دفاع است اما بدین معنا نیست که کار تمام شده است.
صحرایی تاکید کرد : برای ادامه روند کنونی ؛ طراحی و تهیه ابزارهایی با ریسک کمتر برای جذب حداکثری مردم ضروری است.
صحرایی ، رشد بازار سرمایه را عاملی اثرگذار در توسعه اقتصاد ملی دانست و گفت : بازار سرمایه فرصت های بسیاری از جمله کاهش نقدینگی ، جذب سرمایه های خرد و کلان در مسیر تولید ملی و در نتیجه رشد و توسعه تولید ناخالص داخلی ایجاد می کند.
وی با اشاره به فضای دوگانه خوش بینی و بدبینی سرمایه گذاران در هفته گذشته گفت: ابتدای هفته فضای بازار بین سرمایه گذاران خوش بین و بدبین ، دوقطبی شد اما صف های خرید و فروش سنگینی شکل نگرفت که می توان آن را حرکتی مثبت در جهت تعادل و منطقی تر شدن بازار ارزیابی کرد.
معاون بازار شرکت بورس گفت: حضور حقیقی ها نسبت به حقوقی ها در معاملات هفته پیش ، نمایانگر رشد و ارتقای جایگاه بازار سرمایه در میان مردم و سرمایه گذاران حقیقی است.
وی افزود: حذف معاملات گروهی (ددد) در میان سهامداران حقیقی اعتماد مضاعفی ایجاد کرد که پاسخ مثبت دست اندرکاران بازار سرمایه به درخواست های منطقی سرمایه گذاران است.
صحرایی با اشاره به اینکه در هفته پیش معاملات بلوکی کمی صورت گرفت، گفت: با وجود معاملات اندک بلوکی، این هفته بازار از نظر دفعه و حجم معامله پر گردش بود و روزانه به طور میانگین 100 هزار دفعه معاملاتی انجام گرفته است.
معاون بازار شرکت بورس با بیان اینکه بازیگران اصلی هفته گذشته اشخاص حقیقی بودند، اظهار داشت: حضور پررنگ اشخاص حقیقی در معاملات نشان دهنده به ثمر نشستن زحمات چندین ساله دست اندارکاران بازار سرمایه است.
معاون شرکت بورس اوراق بهادار تهران گفت: در دادوستدهای هفته پیش تالار شیشه ای، حجم و ارزش معاملات حقیقی ها به نسبت حقوقی ها 60 به 40 بود که حضور پررنگ و اثرگذار سرمایه گذاران حقیقی در بازار سرمایه را نشان می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار