درگفت وگو با پانا مطرح شد:

افزایش برداشت از میادین مشترک/صادرات نفتی یک گام جلوتر از خام فروشی

خبرگزاری پانا: عضو اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفتی با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای برداشت از میادین مشترک افزود: در صنایع مادر و دانش فنی و مهندسی بخش نفت وگاز کشور ارزش افزوده لازم ایجاد نشده و باید زنجیره ای از آن در بخش های مختلف ایجاد شود .

کد مطلب: ۱۵۱۳۹۹
لینک کوتاه کپی شد

حمید حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی برای برداشت از میادین مشترک افزود: در صنایع مادر و دانش فنی و مهندسی بخش نفت وگاز کشور ارزش افزوده لازم ایجاد نشده و باید زنجیره ای از آن در بخش های مختلف ایجاد شود .


وی با بیان اینکه اقتصاد کشور مبتنی بر منابع است ،عنوان کرد: اقتصادهای نو ظهور چهان اکنون بر پایه کسب ارزش افزوده بنا می شوند و در حالی که فروش منابع در کشور وجود دارد باید نسبت به تکمیل زنجیره های ارزش افزوده در این بخش اقدام کرد.


وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از میادین نفت وگاز کشور میادین مشترک هستند حتی اگر برداشت و خام فروشی از این میادین انجام شود بهتر از آن است که اجازه دهیم سهم ما توسط طرف قطری برداشت شود .


حسینی با تاکید براینکه صادرات نفتی کشور یک گام از خام فروشی فراتر رفته است ،اظهار کرد: باید برای برداشت از میادین مشترک نفتی برنامه ریزی زمانی مناسبی صورت گیرد و با گذشت 23 سال از آغاز تولید قطر از لایه نفتی پارس‌جنوبی در حالی میزان تولید نفت این کشور عربی روندی رو به افزایش را تجربه می‌کند که موفقیت های ایران در این زمینه ناچیزاست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار