مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان:

برای رونق تولید در كشور تحریم ها را به فرصت تبدیل كنیم

خبرگزاری پانا :مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان تاكید كرد: از آن جا كه تحریم های دشمنان ظالمانه است، برای شكوفایی و رونق تولید در كشور، باید تحریم ها را به فرصت تبدیل كنیم.

کد مطلب: ۱۵۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان، سید خلف موسوی- كه در جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان خوزستان سخن می گفت- به بیان وسعت حوزه ی مسوولیت دستگاه های تحت نظارت وزارت متبوع پرداخت و تصریح كرد: بیش از 95 درصد جمعیت خوزستان تحت پوشش مدیریت دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان است. هدف ما رفع و كاهش مشكل بیمه شدگان و مردم عزیز با كمك و همكاری و هماهنگی یكدیگر است.
وی بر ضرورت استفاده از اختیارهای قانونی برای نظارت بر امور به ویژه تامین سلامتی بیماران تاكید كرد و گفت: ازدحام بیماران در مطب ها و داروخانه های استان زیاد است در حالی كه در استان های دیگر از جمله تهران این گونه نیست و مثل ما بیمار برای ویزیت یا گرفتن دارو وقت اش را در مطب و داروخانه هدر نمی دهد.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان تصریح كرد: برخی از پزشكان خوششان می آید كه مطب شان شلوغ باشد و به همین گونه هم برنامه ریزی می كنند تا در اذهان عمومی از مطب شان تعریف و تمجید كنند و بگویند كه دكتر حاذقی است و همیشه مطب اش شلوغ است و 6 مه 6 ماه به بیماران نوبت می دهد! در صورتی كه اگر این قلیل پزشكان كمی زودتر به محل مطب شان بروند، بیماران علاف نخواهند شد.
موسوی تاكید كرد: ضروری است راه كارهای لازم را برای كمك به قشرهای نیازمند و ضعیف جامعه به ویژه بیمارانی كه در مضیقه مالی هستند اتخاذ شود و به منصه ی ظهور برسد. چرا كه خدمت به قشر محروم جامعه و تامین سلامت جسمی و روحی مردم بهترین عبادت است.
* پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم باید به 30 درصد برسد
مدیر كل بیمه سلامت خوزستان در این جلسه با تاكید بر بالا بودن پرداخت هزینه های مردم در حوزه ی درمان گفت: پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم امروزه 50 تا 55 درصد است. انتظار می رود تمهیدهای لازم برای كاهش هزینه ها به 30 درصد به كار گرفته شود.
دكتر احسان اله منفرد نیاكی با اشاره به ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه به معرفی سازمان بیمه سلامت ایران و اهداف آن پرداخت و در ادامه در خصوص واگذاری خدمات صدور دفترچه به دفاتر پیشخوان، با توجه به اصل 44 قانون اساسی و كاهش تصدی گری دولت گفت: تعداد دفاتر پیشخوان از 42 دفتر به 58 دفتر پیشخوان در سطح استان افزایش یافته است. وی همچنین وضعیت پرداخت به مؤسسات در سال 90و 91 را تشریح كرد.
* تعرفه های مصوب دولت و نظام پزشكی رعایت نمی شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار