دهم آذرماه

مانور زلزله در 2800 واحد آموزشی اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری پانا :معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور روز دهم آذرماه مانور سراسری زلزله و ایمنی در بیش از 2 هزار و 800 واحد آموزشی استان اردبیل برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۱۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا. علیرضا گلشن در جلسه برنامه‌ریزی مانورسراسری زلزله وایمنی در مدارس استان اردبیل اظهار داشت: به دلیل تقارن هشتم آذرماه با یوم جمعه مانور سراسری زلزله و ایمنی روز دهم آذرماه در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی گفت: در هفته ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی اجرای مانور زلزله و ایمنی در سطح بیش از200 واحد آموزشی و اجرای بیش از 500 کلاس آموزشی در مدارس استان اردبیل برگزار شد.

گلشن از همکاری دستگاه‌های عضو کارگروه در برنامه‌ها، آموزش و انجام مانور تقدیر و تشکر کرده و خواستار تداوم این همکاری‌ها در طول سال تحصیلی شد.

وی در ادامه سخنان خود ضرورت آگاه‌سازی دانش‌آموزان و همچنین خانواده‌ها را از پیامدهای حوادث غیرمترقبه یادآور شد و تصریح کرد: آمادگی بهتر در برابر این حوادث سبب می‌شود تا بیش از هر زمان دیگر بتوانیم آسیب‌ها و تلفات احتمالی ناشی از آن را به حداقل برسانیم.

گلشن خاطر نشان کرد: ‌با همکاری مشترک مدیریت بحران استان اردبیل و با حضور کارشناسان کلاس‌های آموزشی برای مقابله با زلزله و بلایای طبیعی دیگر در سطح مدارس برگزار می‌شود که در طول سال تحصیلی بیش از 200 واحد آموزشی از این برنامه‌های آگاه‌سازی استفاده می‌کنند.

در ادامه جلسه مسعود امامی یگانه، نماینده اداره کل مدیریت بحران استان اردبیل، با تاکید بر اهمیت آموزش و توانمندسازی گروه‌های هدف در مقابل زلزله و بلایای طبیعی، مدارس را بهترین خاستگاه بسط و گسترش فرهنگ ایمنی و برخورد صحیح جامعه با بلایای طبیعی و غیر طبیعی دانست.

دراین جلسه همچنین نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه به بحث و تبادل نظر در مورد کیفیت و کمیت مانور سراسری زلزله و ایمنی در روز 10 آذرماه پرداخته و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

گفتنی است :امسال به جهت تقارن هشتم آذر با روز جمعه، مانور سراسری زلزله و ایمنی روز 10 آذرماه در مدارس کشور برگزار می‌شود و مقدمات اجرای مطلوب مانور از 15 آبان ماه با تشکیل جلسه کارگروه تخصصی آموزش مدارس مدیریت بحران استان و توزیع شش هزار پوستر در سطح مدارس آغاز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار