در هشتمین روز از ماه پیروزی خون بر شمشیر

موكب عزاداری دانش آموزان استان اردبیل

خبرگزاری پانا :موكب عزاداری دانش آموزان اردبیلی در هشتمین روز محرم به همت اتحادیه انجمن های اسلامی از مسجد قاجاریه شروع و پس از طی خیابان های اردبیل، مساجد طوی، اوچ دكان، بازار بزرگ، بازار طلافروشان به عزاداری پرداختند.

کد مطلب: ۱۵۱۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا. دراین مراسم كه از مقابل مسجدآیت ا.. طالقانی اردبیل آغاز شد، دانش‌آموزان شركت‌كننده در این آیین باشكوه در قالب دستجات عزاداری به شكل منظم در حالی كه بر سر و سینه می‌زدند در هم‌پیمانی با كاروان سیدالشهدا (ع) در اوج اخلاص و صداقت «لبیك یا حسین» و «لبیك یا ابالفضل» سردادند.

در این مراسم دانش‌آموزان از مدارس مختلف گردهم آمده بودند تا بی‌ریا و همدل و همصدا با آرمان بزرگ عاشورا بیعتی مجدد ببندند و با گذر از مسیر تاریخی عزاداری دستجات عزاداری محلات ششگانه اردبیل با سینه‌زنی و نوحه‌سرایی نوجوانان بار دیگر در عاشورا و تاسوعای حسینی عشق و ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت نشان داده و یادآور شدند كه در طریق امام حسین (ع) و مبانی فكری و اندیشه بلند آن حضرت پابرجا و ثابت قدم هستند.
در این مراسم مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی اظهار داشت: نسل جوان و نوجوان ما امروز باید بیش از هر زمان دیگر با منطق عقلانی و همراه با عشق و شعور به مكتب حسینی آشنا شوند چرا كه درس‌ها و آموزه‌های این مكتب ماندگار و جاودانه است.
احمد محمودزاده با یادآوری اینكه جامعه بشری امروز تشنه معارف و سیره اهل بیت عصمت و طهارت و حقیقت اسلام و جلوه‌های منطقی شیعه است، گفت: عزاداری برای سیدالشهدا (ع) و 72 تن از یارانش سال‌هاست كه روح طراوت و تازگی و تاكید بر حقانیت را در جامعه متجلی می‌كند و ما امروز در سایه این مهر و محبت به اهل بیت عصمت و طهارت است كه می‌توانیم اصالت و حقانیت خودمان را به دنیا ثابت كنیم.
وی ضرورت آشنایی بیشتر و بهتر دانش‌آموزان را با ابعاد نهضت بزرگ عاشورا یادآور شد و افزود: آنچه كه در مكتب امام حسین (ع) باید جلوه حقیقی به خود بگیرد حقانیت منطق امام حسین (ع) در برابر منطق كفر یزیدی است كه در طول تاریخ می‌تواند برای جامعه بشری تبعیت از این منطق حق و عدالت افتخاری عظیم و نمایشی واقعی باشد.
محمودزاده، حقیقت عزاداری امام حسین (ع) را آشنایی بیشتر با فكر و منطق درست آن حضرت و یاران وفادارش توصیف كرد و ادامه داد: با گذر از ظواهر باید با حقیقت پیام عاشورا و منطق شیعه كه همان تبعیت بی‌چون و چرا از احكام الهی و احیای فرایض دینی است آشنا شده و نسبت به معرفی بهتر آن تلاش كنیم.
مدیركل آموزش و پرورش استان گفت: امر به معروف و نهی از منكر كه بزرگترین پیام عاشورا است امروز در محتوای كتب درسی به عنوان پیامی فاخر ذكر شده و نسبت به احیای این فریضه همه باید مجاهدانه در عرصه حضور داشته باشند.
گفتنی است : نظیر این مراسم در دیگر شهرهای استان اردبیل نیز برگزار شد و دانش‌آموزان شركت كننده با عزاداری در هشتمین روز ماه محرم با مبانی حسینی به ویژه مرام ولایت‌پذیری نوجوان 13 ساله كربلا حضرت قاسم (ع) هم‌پیمان شده و بر تبعیت و پیروی از مسیر امامت و ولایت تاكید كردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار