استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار :

قیام امام حسین (ع) با خواندن نماز ظهر عاشور معنا پیدا می کند

خبرگزاری پانا:استاد حوزه علمیه امام صادق (ع) بیجار گفت: تاخیر یک روز جنگ از روز تاسوعا به عاشورا توسط امام حسین (ع)، به خاطر قرائت قرآن و خواندن نماز بود.

کد مطلب: ۱۵۰۷۳۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،حجت الاسلام فریدی شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی با هیات های عزاداری شهرستان بیجار با اشاره به جایگاه والای نماز در حرکت الهی امام حسین (ع) افزود: تاخیر یک روز جنگ از روز تاسوعا به عاشورا توسط امام حسین (ع)، به خاطر قرائت قرآن و خواندن نماز بود.

وی گفت: برپایی عزاداری برای سرور و سالار شهیدان و اظهار علاقه به خاندان حضرت پیامبر(ص) با نماز به درجه اعلا می رسد و بدون توجه به نماز قابل قبول نیست.

مدرس حوزه علمیه امام صادق (ع) با بیان واقعه روز عاشورا و برپایی نماز در صحرای کربلا و روز عاشورا توسط امام حسین (ع) اظهار کرد: چند نفر از یاران امام حتی برای برپایی نماز کوتاه امام شهید شدند.

تهیه امکانات و انتخاب محل مناسب برای اقامه نماز ظهر عاشورا در کوتاه ترین زمان، از تاکیدات مدرس حوزه علمیه بیجار بود و گفت: ستاد اقامه نماز ظهر عاشورا تلاش می کند امکانات لازم را در اختیار هیات ها قرار دهد تا بتوانند در کوتاه ترین زمان و مناسب ترین محل، نماز را برگزار کنند.

حجت الاسلام فریدی به آغاز فعالیت دفتر کمک به عتبات عالیات شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: مردم کردستان و شهرستان بیجار می توانند نذورات و هدایای خود را به این دفتر تحویل دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار