مدیركل آموزش و پرورش مازندران خبرداد :

برگزاری مراسم دسته روی و عزاداری هیات های مذهبی دانش آموزی در هشتم محرم

خبرگزاری پانا : مدیركل آموزش و پرورش مازندران از برگزاری مراسم دسته روی و عزاداری هیات های مذهبی دانش آموزی در هشتم محرم خبرداد .

کد مطلب: ۱۴۹۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری پانا ، محمدعلی امیری در جلسه شورای قرآن و ستاد اقامه نماز اداره كل، گفت: آنچه در طول تاریخ، بر جان و اراده جوانان ما تاثیر ماندگاری می گذارد و آنان را در برابر دشمن ، مقاوم می سازد و عزم محكم می بخشد، دل نهادگی به پیام سرخ و جاودانه عاشوراست .

مدیر كل آموزش و پرورش مازندران افزود: جامعه ای كه عطر و یاد زلال دلدادگی امام حسین (ع) و یارانش را در مسیر خویش و حاكم بر فضای خود می بیند، عزت مندی، شجاعت و با اقتدار زیستن را تمرین می كند و رخوت و سستی در آن راه نمی یابد و جایگاهی ندارد.

وی با اشاره به این كه مكتب اهل بیت(ع)، مكتب تربیت كننده است، گفت: به طریق اولی عزاداری برای حضرت ابا عبدالله (ع) سازنده و مصداق بارز آن انقلاب ما و جوانان آن می باشد كه جهان را معطوف به خود كرده است.

امیری با تأكید بر رویكرد آموزش و پرورش به قرآن و تعالیم آن و مكتب اهل بیت(ع) ، حركت در این مسیر و مبنا قرار دادن آن در تعلیم و تربیت را آرمان و آرزوی جامعه اسلامی عنوان كرد.

مدیركل آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال نیز همانند سال گذشته، مراسم دسته روی و عزاداری هیات های مذهبی دانش آموزان استان به صورت هماهنگ، هشتم محرم در سطح شهرستان ها و مناطق برگزار خواهد شد.

وی تصریح كرد: روز سه شنبه 21 آبان 92 ، دانش آموزان با تجمع در مدارس و حركت در قالب هیات های عزاداری در مسیر های تعیین شده و در نهایت عزاداری متمركز، محبت خود را به اهل بیت (ع) به نمایش خواهند گذاشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار