مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده دانشگاه علوم پزشکی بجنورد:

ضرورت گنجاندن ورزش در برنامه روزانه سالمندان

خبرگزاری پانا: مدیر گروه سلامت جمعیت، خانواده دانشگاه علوم پزشکی بجنورد گفت:گنجاندن ورزش در برنامه روزانه سالمندان ضرورت دارد .

کد مطلب: ۱۴۸۹۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر گروه سلامت جمعیت ،خانواده و مدارس دانشگاه علوم پزشکی بجنورد عنوان کرد: افراد بسیار ضعیف و ناتوان نیز می توانند با فعالیت های فیزیکی مناسب سلامتی خود را به دست آورند و به دیگران وابسته نباشند.

دکترمریم پورآدینه ،تاکید کرد : سالمندان باید فعالیت بدنی را به بخشی از زندگی روزمره خود تبدیل کنند.

به گفته وی تمرینات بدنی زمانی مفید خواهد بودکه منظم انجام شود و به کار گرفتن یک برنامه ورزشی منظم می تواند بسیار تاثیر گذار و موثرتر از تمرینات پراکنده و نامنظمی باشد که روی اصول خاص نیست.

وی ادامه داد: برنامه تمرینات بدنی که به سلامت دستگاه های بدن کمک می کند باید طوری انتخاب شود که در آن تمرینات قدرتی برای تقویت عضلات بدن، تمرینات کششی برای افزایش دامنه حرکتی مفاصل بدن و تمرینات استقامتی برای افزایش قابلیت های قلبی ، عروقی و ریوی وجود داشته باشد.

وی به نحوه انجام فعالیت بدنی در سالمندان اشاره کرد و در این باره توضیح داد: هر جلسه تمرین باید شامل 3 بخش باشد که پشت سر هم با توجه به شرایط آمادگی جسمانی فرد انجام می شود.

پورآدینه ادامه داد: گرم کردن بدن نخستین بخشی است که به منظور افزایش تدریجی دمای بدن و به کار گیری موثر دستگاه ها و نیز جلوگیری از آسیب دیدگی عضلات و مفاصل باید انجام شد.

به گفته وی بخش دوم تمرینات ورزشی انجام حرکات اصلی است که در این بخش تمرینات خاصی برای افزایش آمادگی جسمانی به کار گرفته می شود.

وی ادامه داد: بخش سرد کردن به منظور کاهش تدریجی دمای بدن و ضربان قلب و رسیدن به سطح استراحت و جلوگیری از تجمع مواد زاید ناشی از تمرینات بدنی انجام می شود.

پورآدینه به مدت زمان انجام فعالیت بدنی در سالمندان اشاره کرد و خاطر نشان کرد: مدت زمان هر جلسه تمرین 30 الی 45 دقیقه است و تعداد جلسات تمرین برای سالمندان 2 بار در هفته توصیه می شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار