همزمان با چهارمین روز از ایام عزاداری ماه محرم :

همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری پانا : همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با چهارمین روز از ایام عزاداری ماه محرم در شهرهای مختلف استان اردبیل روز جمعه برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۸۷۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا .مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: 17 آبان ماه با برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی که با هدف توسل به حضرت علی اصغر (ع) و بیان مظلومیت طفل شیرخوار امام حسین (ع) با حضور مادران و شیرخوارگان برگزار می‌شود تا یاد و خاطره شهید شش ماهه کربلا گرامی داشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده یادآور شد: تفاوت برگزاری این همایش نسبت به سال‌های گذشته در انسجام و گستردگی این برنامه است که برنامه‌ریزی‌های مدونی برای برگزاری این مراسم معنوی تدارک دیده شده است.

وی با یادآوری اینکه این مراسم در 11 نقطه استان اردبیل صبح جمعه مصادف با چهارمین روز ماه محرم برگزار می‌شود، گفت: در این مراسم که در مرکز استان اردبیل به صورت گسترده و با حضور مادران و کودکان شیرخوار برگزار می‌شود سالن رضازاده برای این برنامه باشکوه تدارک دیده شده است.

گفتنی است : همایش شیرخوارگان که همنوایی با رباب در لالایی بر شش ماهه کربلاست آیینی نمادین است که قلب‌ها را به سمت میدان کربلا و تشنگی شش ماهه دشت نینوا حضرت علی اصغر می‌کشد که عطشان پرپر شده و آب جاری از ازل تا ابد شرمنده لالایی رباب بر گهواره خالی است.

همایش شیرخوارگان بیعتی مجدد با مظلوم‌ترین شهید نینوا ارباب حوائج حضرت علی اصغر (ع) است که حتی آسمان نیز در مظلومیت لب‌های خشکیده طفل شیر‌خوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع) خون گریه کرد.

لالایی‌های حزن‌آلود مادران به یاد علی اصغر مرهم دردی خواهد بود بر عطش علی اصغر که با تیر سه شعبه پرپر شده و به شهادت رسید.

جمعه این هفته مادران با چشمانی اندوه بار و رخت سیاه و لباس سبزی که بر تن شیرخوارگان خود می‌پوشانند در این آیین باشکوه حضور به هم می‌رسانند و در مظلومیت رباب و علی اصغر(ع) و همچنین امام حسین (ع) نوحه و گریه سر می‌دهند و این نکته را یادآور می‌شوند که علی اصغر درخشان‌ترین چهره کربلا و بزرگترین سند مظلومیت یاران حق است.

علی اصغر. شهیدی است که با روایت داستان شهادتش می‌توان دنیا را از مظلومیت اهل حق آگاه کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار