معاون دانشگاه اعلام کرد؛

ایجاد جشنواره دوسالانه با موضوعات پژوهشی قرآنی در دانشگاه آزاد

خبرگزاری پانا: معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد جشنواره دوسالانه در موضوعات پژوهشی قرآنی خبر داد و گفت: این اقدام در راستای نگاه عمیق به موضوعات قرآنی بوده و بزودی نام و مختصات آن اعلام می شود.

کد مطلب: ۱۴۷۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام سید طه هاشمی، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در آیین اختتامیه بیست و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت که روز شنبه دردانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تنها پرداختن به ظواهر قرآنی کافی نیست، وظیفه آحاد جامعه اسلامی پرداختن به روح و جوهره قرآن است که راه درست زندگی کردن را به ما نشان داده است.

وی به سیاست های معاونت فرهنگی دانشگاه درخصوص فعالیت های قرآنی اشاره کرد و گفت: در بحث قرآن نه تنها باید به کارهایی که پیش از این انجام شده توجه کنیم بلکه به زوایای کمتر توجه شده در خصوص قرآن و عترت بپردازیم در این خصوص پژوهشکده قرآن و عترت با نگاه عمیق به موضوعات قرآنی می پردازد و جایزه ویژه قرآنی در سطح جایزه خوارزمی تعریف خواهد شد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این خصوص افزود: بنای معاون فرهنگی دانشگاه این است که جشنواره دوسالانه ای شبیه جشنواره خوارزمی در موضوعات پژوهشی قرآنی و صرفا در ارتباط با پایان نامه های دانشجویی و پژوهش های قرآنی اساتید و اعضای هیات علمی ایجاد کند که به زودی نام و مختصات این جشنواره را اعلام خواهیم کرد.

وی افزود: مهم ترین اصل در جامعه قرآنی روابط اجتماعی است ما مسلمان زیاد داریم ولی جامعه ما قرآنی نیست و در روابط اجتماعی ما دستورات قرآنی پیاده نشده، جامعه قرآنی جامعه اخلاق مدار است.

هاشمی به هدف جامعه اسلامی و رسالت رسول الله اشاره کرد و گفت: باید به جایی برسیم که جایگاه و مرتبه ربوبیت در بین مردم مشخص شود و بشر به نقطه ای برسد که همه زوایای پنهان جهان هستی را بشناسد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحولات دوره رنسانس و عدم توانایی قوانین کلیسا در مقابل تغییرات مدرنیته، اظهار داشت: حقانیت قرآن کریم موجب حفظ فرهنگ اسلامی شد و با وجود تاثیر پذیری از مدرنیه مکتب اسلام و قرآن پا برجا ماند.

هاشمی خاطرنشان کرد: زمانی خواهد رسید که رسالت پیامبر اکرم (ص) تبیین خواهد شد و امام عصر (عج) جهان را با تمام پیشرفت های تکنولوژی اداره و هدایت خواهد کرد بر اساس اعتقادات دین مبین اسلام مکتب های استقلال طلبانه شکل خواهد گرفت که این پیش بینی ها در حال وقوع است و حقانیت قرآن را نشان می دهد.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: در این گونه محافل قرآنی باید به نکته توجه شود که تنها تلاوت قرآن با صوت زیبا کافی نیست و اساس نهضت رسول الله پرداختن به دستورات قرآنی است.

وی افزود: قرآن متعلق به جامعه علمی است و در دانشگاه ها باید به ارزش های قرآنی بیشتر توجه شود، دانشجویان باید زبان قرآنی را یاد بگیرند و همان طور که امام راحل و مقام معظم رهبری و علما تاکید کردند جامعه باید روی قرآن تمرکز کند و این انتظار از جوامع دانشگاهی بیشتر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار