توافق نامه؛

توافق نامه همکاری آموزشی-فرهنگی سازمان نهضت سوادآموزی و کانون بازنشستگی آموزش و پرورش امضاشد

خبرگزاری پانا: در جلسه مشترک سازمان نهضت سوادآموزی و کانون بازنشستگی آموزش و پرورش یک توافق نامه فرهنگی ،آموزشی به حضور رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و رئیس کانون بازنشستگی آموزش و پرورش به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۴۶۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علی باقرزاده درمراسم تبادل توافق نامه همکاری آموزشی-فرهنگی سازمان نهضت سوادآموزی و کانون بازنشستگی آموزش و پرورش که عصر روز گذشته در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگیان بازنشسته ا زنعمت های بسیار خوب کشور هستند و همه همکاران در این مجموعه به دلیل توفیق خدمت در این نهاد مقدس کاری بسیار بزرگ را صورت می دهند و از صافی به علت اهتمام و توجه به ظرفیت فرهنگیان آموزش و پرورش که با سوادآموزی فراهم کرده تشکر می کنم.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر ادامه داد: در سیره پیامبر (ص) نیز باسواد کردن افراد بسیار مهم بوده همانطور که پیامبر (ص) به کافر حربی فرمودند اگر 10 نفر را باسواد کند آزاد است. این نشان دهنده توجه ویژه سواد و سوادآموزی است که امام (ره) نیز بعد از انقلاب دستور تشکیل نهضت سوادآموزی را دادند.
وی افزود: در مسیر آگاه کردن توده مردم مسیر خوبی را طی کردیم و بر اساس ضرورت به این نتیجه رسیدیم که باید تغییراتی ایجاد کنیم که از این جمله می توان حضور تشکل های مردم نهاد در امر سوادآموزی را نام برد که باعث تغییر بینش و رفتار سوادآموز وکیفیت بخشی روند کار نهضت می شود.
باقرزاده ادامه داد: بسیاری از آیین های مذهبی با ظرفیت مردم اداره می شود که باید آن را سازماندهی کرد. بنابراین ما نیز ا ز مجموعه فرهیختگان آموزش و پرورش قابل بودیم که حدود 700 الی 800 هزار نفر را تشکیل می دهد. می توانند فکر کنند و تجربیات خود را در اختیار ما قرار دهند که اصل این موضوع تفاهم نامه نیز، بحث تبادل تجربیات فرهیختگان آموزش و پرورش است که موجب بهبود کار می شود.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی و معاون وزیر تصریح کرد: امیدواریم با این تفاهم نامه اتفاق خوبی بیافتد و از این مدل کارها نیز در دست بررسی است. امیدواریم به یاری خدا ا زجهت کیفیت و کمیت نتایج مطلوبی را کسب کنیم.
وی خاطرنشان کرد: این تفاهم نامه به عنوان یک سند تنظیم شده که جز افتخارات ماست و به آنچه تعهد کردیم عمل کنیم و پس از امضا، آن را به استان ها ارسال می کنیم. زمینه های اجرایی متناسب با ظرفیت استان ها د رجهت مدیریت بهتر به آن اهتمام ورزد و انتظار داریم شما نیز با حضور در استان ها نسبت به تعمیق آن قدم بردارید امیدواریم این همکاری ها ادامه یابد.
در ادامه احمد صافی اظهار داشت: فرهنگ سوادآموزی باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد. کلمه ای که در فرهنگ های اسلامی و جهانی مورد توجه است، رشد بوده زیرا رشد و یادگیری اساس پیشرفت و موفقیت انسان بوده است.
وی یادآور شد: اولین معلم انسان، مادر و پدر هستند و سپس آموزش در مدرسه ادامه می باید که باعث رشد عقلانی، جسمانی و اجتماعی است. یادگیری و پیشرفت برای انسان ها که از جهت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی سالم هستند ضروری است و لازمه هر یک از این سلامتی ها با سواد بودن است.
مدیر عامل و رئیس کانون بازنشستگان آموزش و پرورش ادامه داد:همه معتقدند باسواد کردن انسان ها کاری خدایی و مقدس است. بعد از مسجد وقتی وارد مدرسه می شویم باید با وضو باشیم زیرا مدرسه نیز مقدس است و فکر و اندیشیدن انسان را رشد می دهد. مدرسه فرصت خوب دیدن، شنیدن، خواندن و از همه مهمتر نوشتن را برای انسان فراهم می کند که یکی از بهترین نعمت های الهی است که باعث شده انسان اشرف مخلوقات باشد.
وی اظهار داشت: به همه همکاران شما تبریک می گویم که از میان ده ها شغل این شغل را پذیرفتند زیرا اگر کسی سواد نداشته باشد به مرحله دیگر رشد و تعامل دست نمی یابد.
در پایان مراسم تفاهم نامه بین کانون بازنشستگان آموزش و پرورش و سازمان نهضت سوادآموزی به امضا رسید و بین آن ها تبادل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار