یادداشت خشایار الوند درباره سریال ˝پژمان˝

خشایار الوند با بیان این که سریال «پژمان» را دنبال می‌کند، درباره سوژه کار این طور اظهار نظر کرد: سوژه سریال پژمان نو و جدید به نظر می رسد. به نظرم کار کردن درباره‌ی هر فردی از هر شغلی که قبلا جایگاهی داشته و حالا موقعیت خود را از دست داده است، می‌تواند برای مخاطب جالب باشد. حال فرقی نمی‌کند یک فوتبالیست باشد یا یک هنرپیشه.

کد مطلب: ۱۴۵۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، این نویسنده حوزه طنز ادامه داد: به دلیل این که فوتبال یکی از عرصه‌های پرمخاطب است و بسیاری از جوان‌ها اتفاقات و حواشی آن را دنبال می‌کنند و از جزئیات این ورزش خبر دارند، بنا ب راین دست گذاشتن روی این موضوع می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد.

نویسنده مجموعه تلویزیونی «باغ مظفر» با اشاره به این که افزایش تعداد قسمت‌های «پژمان» از 13 به 26 کمی در ریتم و ماجراهای فرعی ایجاد شده در آن تاثیر منفی داشته است، افزود: در بخش‌هایی از سریال به نظر می رسد که طرح ماجراهایی فرعی ضرورتی نداشته است. برای مثال خواستگاری برای پدربزرگ و این ها بهتر بود که از کار حذف می شد و تاکید بیشتری بر داستان زندگی خود پژمان صورت می گرفت. در واقع شاید این مجموعه با نیت اپیزودیک ساخته نشده اما به خاطر افزایش تعداد قسمت هایش به این سمت و سو حرکت کرده است. اما در مجموع پژمان را باید در مقایسه با کارهایی که این روزها از تلویزیون درحال پخش است، یک سر و گردن بالاتر دانست.

وی همچنین به کارگردانی خوب و تاثیرگذار سروش صحت نیز اشاره و بیان کرد: سروش صحت هم پس از تجربه موفق «ساختمان پزشکان» در مقام کارگردان پختگی خود را نشان داده است.

الوند درباره بازی پژمان جمشیدی هم اشاره ای داشته و اضافه کرد: پژمان جمشیدی سال هاست که در رابطه با هنرمندان است و از ابتدا با همه فوتبالیست‌ها تفاوت می کرد. دانش فرهنگی او نسبت به فیلم‌ها و سریال‌ها بسیار بالاست و این هوش و ذکاوتش را در بازی خوبش وقتی در کنار بازی سایر فوتبالیست‌ها در این کار می‌بینیم، نشان داده است. ضمن این که این مجموعه هر چه جلوتر می رود شاهد بازی بهتر و جاافتاده‌تری از او هستیم.

وی در همین رابطه افزود: «پژمان» به خاطر رابطه دوستانه ای که با گروه تولید کننده این کار هم داشته توانسته بازی خوبی از خود نشان دهد. بازیگران نقش های مقابل هم این بستر را برای او به خوبی فراهم کرده اند. در واقع همه چیز در خدمت این بوده که او بتواند به بهترین نحو ظاهر شود. بازی او در مواردی حتی آدم را به شدت می خنداند.

الوند همچنین نوع طرح موضوعات را در این مجموعه جسارتمندانه دانسته و عنوان کرد: متاسفانه سریال‌های ما مدتی بود که از جسارت در طرح موضوعات دور شده بود. اما این سریال نشان داد که می‌توان اتفاقات و مسائل مربوط به یک صنف یا حیطه خاص را با جسارت مطرح کرد و نگران این نبود که قرار است به کسی برخورد یا نه. این اتفاق پیش از این درباره سریال ساختمان پزشکان هم افتاد اما چندان جدی گرفته نشد. به نظر گلایه‌مند شدن نسبت به شوخی ها یک اتفاق بی‌مورد است. زیرا فردی که در سریال زندگی‌اش نشان داده می‌شود فقط و فقط یک نمونه است و نمی‌توان او را مساوی با همه افراد آن حرفه دانست.

نویسنده مجموعه «شب‌های برره» اضافه کرد: به اعتقاد من مجموعه پژمان نشان داد که به خوبی می‌توان در عرصه های اجتماعی با افراد شوخی کرد. در حالی که هیچ توهینی صورت نگیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار