در گفت و گو با پانا مطرح شد:

پرستاران از طرف وزارت بهداشت حمایت نمی‌شوند/نارضایتی پرستاران از شرایط کاری مهمترین عامل مهاجرت

خبرگزاری پانا:دبیر دوم کمیسیون بهداشت خواهان حمایت های وزارت بهداشت از پرستاران شد.

کد مطلب: ۱۴۲۸۹
لینک کوتاه کپی شد

احمد آریایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا بیان کرد: طی سال های اخیر شاهد افزایش نارضایتی پرستاران از شرایط کاری خود بودیم و همین امر سبب شده است تا شمار زیادی از آن ها اقدام به مهاجرت خارج از کشور بکنند و این مسئله می تواند تاثیرات منفی زیادی با خود به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: مهاجرت پرستاران به خارج از کشور سبب کمبود نیروی متخصص و پرستار در بیمارستان‌ها شده است و از سوی دیگر نیز میزان تربیت و آموزش این پرسنل با میزان استخدام هیچ تطابقی ندارد.

دبیر دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل حوزه سلامت به‌ویژه بخش پرستاری کمبود درآمد و مشکلات اعتباری است و در بحث حمایت از نظام پرستاری کشور باید به بررسی پرداخت و چنانچه قوانینی نیاز به اصلاح دارد، حل شود و اگر در اجرای قوانین از سوی دولت ضعف وجود داشته باشد باید با برنامه‌ریزی در جهت رفع آن تلاش کرد.

این نماینده مجلس نهم، با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی در چند سال اخیر قوانین بسیاری را برای حمایت از قشر پرستار تصویب کرده است، یاد‌آور شد: رفع کمبود نیروی انسانی، قانون ارتقا بهره‌وری بالینی، کاهش ساعت کاری و پرداخت اضافه کار و جذب نیروی‌های متخصص از مهم‌ترین طرح‌های تصویب شده در مجلس است.

وی با تأکید بر اینکه حمایت نکردن دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی از پرستاران زمینه مهاجرت این قشر را فراهم کرده است، گفت: متأسفانه این افراد برای بهبود وضعیت اقتصادی و پیدا کردن موقعیت اجتماعی مناسب، اقدام به مهاجرت به کشورهای اروپایی، آمریکایی و حتی کشورهای آسیایی و منطقه‌ای می‌کنند، که این موضوع باعث تأسف است و علاوه بر خروج ارز از کشور سبب کمبود نیروی متخصص در بیمارستان‌ها می‌شود.

آریایی نژاد افزود: میزان حقوق پرسنل حوزه سلامت به‌ویژه پرستاران پائین است و همین امر سبب مهاجرت آن ها می شود و از این‌رو مسئولان باید با برنامه‌ریزی دقیق در جهت ارتقا سطح کیفی زندگی این افراد گام بردارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار