در پی بازدید مدیرعامل تامین اجتماعی از داروخانه ۱۳ آبان مطرح شد؛

انتقاد از تجویز داروهای خارجی که مشابه ایرانی دارند/ دستور حل مشکلات بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

خبرگزاری پانا: مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، تجویز داروهای خارجی گرانقیمت از سوی برخی از پزشکان را به رغم وجود داروهای مشابه ایرانی و خارجی تحت پوشش بیمه، از عمده مشکلات افراد مراجعه کننده به داروخانه ها دانست.

کد مطلب: ۱۴۲۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سید تقی نوربخش در بازدید سر زده از بخشهای مختلف داروخانه فوق تخصصی 13 آبان از نزدیک در جریان روند خدمت رسانی این داروخانه به دارندگان دفترچه درمانی تامین اجتماعی و مشکلات مردم در تهیه برخی از اقلام دارویی قرار گرفت و دستور رسیدگی و رفع این مشکلات را صادر کرد.

در این بازدید معاون و تعدادی از مدیران درمانی این سازمان نیز دکتر نوربخش را همراهی می کردند و توضیحات و راهنمایی های لازم برای دریافت خدمات درمانی و همچنین داروهای مورد نیاز از سوی این سازمان را برای تعدادی از مراجعه کنندگان ارائه دادند.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ضمن گفتگوی صمیمی با مراجعان به داروخانه 13 آبان که در تهیه داروی خود دچار مشکل بودند، دستور مساعدت برای افراد تحت پوشش تامین اجتماعی را صادر کرد که با اقبال عمومی و تقدیر این افراد همراه بود.

نوربخش در حاشیه این بازدید، آشنایی با مشکلات بیماران و مراکز طرف قراداد این سازمان در تهیه دارو و رفع این مشکلات و بالا بردن سطح کیفیت تعهدات درمانی این سازمان را از اهداف اصلی این بازدید عنوان کرد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی، تجویز داروهای خارجی گرانقیمت برای بیماران از سوی برخی از پزشکان، علیرغم وجود داروهای مشابه ایرانی و داروهای خارجی مشمول بیمه را از عمده مشکلات افراد مراجعه کننده به داروخانه ها دانست و اظهارداشت: در شرایط فعلی که کشور با اعمال تحریمهای ظالمانه دارویی روبروست، و بسیاری از بیماران توان مالی تهیه داروهای خارجی را ندارند، وجود "گایدلاین" های مشخص برای پزشکان در تجویز دارو های مشمول بیمه که مورد تایید وزارت بهداشت و انجمنهای پزشکی باشد، از سرگردانی مردم در تهیه داروی خود در اینگونه داروخانه ها جلوگیری می شود.

داروخانه 13 آبان واقع در خیابان کریمخان زند از داروخانه های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران است که بصورت شبانه روزی به مراجه کنندگان خدمات ارایه می دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار